تاثیر آموزش بر مبنای الگوی ارتقای بهداشتی بر توانمندسازی رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش بر مبنای الگوی ارتقای بهداشتی بر توانمندسازی رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش بر مبنای الگوی ارتقای بهداشتی بر توانمندسازی رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش بر مبنای الگوی ارتقای بهداشتی بر توانمندسازی رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش بر مبنای الگوی ارتقای بهداشتی بر توانمندسازی رابطین بهداشتی مراکز بهداشتی درمانی در زمینه پیشگیری از پوکی استخوان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشور

تعداد صفحات :۱۰

مقدمه : امید به زندگی در سطح جهانی به مرز ۶۵ سالگی نزدیک می شود . این میزان د رکشورهای پیشرفته جهان بالاتر و در بعضی کشورهای در حال توسعه پایین تر است. در کشور عزیز ما ایران، امید به زندگی از متوسط سطح جهانی بالاتراست و این بدان معنا است که میزان سالمندی رو به افزایش است. در حدود ۱۳ تا ۱۸ درصد از زنان دارای سن ۵۰ سال و بیش تر و ۳ تا ۶ درصد از مردان در همین محدوده سنی مبتلا به استئوپروزیس هستند. امروزه با مشارکت مردم می توان نیازهای مربوط به سلامت جامعه را شناخت، برای تامین آن برنامه ریزی کرد و با تکیه بر این نیروی مردمی، برنامه ها را اجرا کرد. با توجه به نقش مهم رابطین بهداشتی در امر آموزش و پیشگیری از بروز بیماری ها در جامعه و اهمیت پوکی استخوان، این پژوهش با هدف بررسی آگاهی و نگرش آنان و نیز تاثیر برنامه آموزش بهداشت بر مبنای الگوی ارتقای بهداشت در زمینه پوکی استخوان انجام گرفت.روش پژوهش : مطالعه حاضر از نوع نیمه تجربی است که در آن ۷۰ نفر از رابطین بهداشتی در مراکز بهداشتی ودرمانی شهرستان سمنان که به صورت تصادفی انتخاب شدند به عنوان نمونه پژوهش مورد مطالعه قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها در این پژوهش، پرسشنامه پژوهشگر ساخته، مشتمل بر اطلاعات دموگرافیک، و سوالات مربوط به آگاهی و نگرش است که این پرسشنامه در دو نوبت توسط نمونه پژوهش تکمیل شد. یک نوبت در شروع مطالعه که بر اساس اطلاعات به دست آمده آموزش مناسب بر مبنای الگوی ارتقای بهداشت داده شد و دیگری سه ماه پس از آموزش که مجدد پرسشنامه توسط ایشان تکمیل شد و داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS و آزمون آماری تی زوج و من ویتنی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: نتایج به دست آمده از مرحله اول تکمیل پرسشنامه نشان داد که ۶۰ درصد نمونه های پژوهش در سنین بین ۳۰-۴۰ قرار داشتند و ۴۵ درصد آنان دارای تحصیلات دیپلم بودند. مقایسه نتایج در دو مرحله قبل و پس از مداخله آموزشی نشان داد که آگاهی، نگرش و عملکرد رابطین بهداشتی قبل ازآموزش ناچیز بوده و با باورها و عقاید غلط و تصورات نادرست همراه است و آموزش بر مبنای مدل ارتقای بهداشتی، موجب تصحیح و تعمیق این اطلاعات می گردد.بحث: به کارگیری روش های آموزشی مشارکتی، برای آموزش مردم، به ویژه گروه هایی مانند رابطین، باعث درگیر شدن بیش تر آن ها با موضوع آموزشی شده، زمینه را برای آن ها در سایر موضوعاتی که با آن ها مواجه می شوند، فراهم می کند.

کلید واژه: مدل ارتقای بهداشتی، داوطلبین بهداشتی، توانمند سازی، استئوپروز، پیشگیری

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.