وضعیت آموزش بالینی رشته دندانپزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وضعیت آموزش بالینی رشته دندانپزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وضعیت آموزش بالینی رشته دندانپزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت آموزش بالینی رشته دندانپزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وضعیت آموزش بالینی رشته دندانپزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعداد صفحات :۱۰

زمینه: بررسی وضعیت موجود نظام آموزشی، امکان ارتقای سطح کیفی و کمی آموزش دندان پزشکی را فراهم می آورد.هدف: مطالعه به منظور تعیین وضعیت آموزش بالینی رشته دندان پزشکی از دیدگاه اساتید و دانشجویان دندان پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین انجام شد.مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی که در سال ۱۳۸۰ انجام شد، ۶۰ دانشجو و ۲۴ عضو هیات علمی به صورت سرشماری شرکت داشتند. اطلاعات به وسیله پرسش نامه ۸ قسمتی جمع آوری گردید که قسمت اول مربوط به اطلاعات دموگرافیک افراد و قسمت های بعدی به مواردی چون برنامه ریزی، طول مدت، تجهیزات و کارآیی بخش ها اختصاص داشت.یافته ها: ۴۳.۳% دانشجویان نحوه برنامه ریزی واحدهای عملی را در حد متوسط و ۶۳.۳% شرکت در بحث های گروهی بخش ها را ضعیف عنوان نمودند. ۵۰% اساتید، برنامه ریزی واحدهای عملی را خوب و ۴۶% فعالیت های داخل بخش دانشجویان را ضعیف عنوان داشتند. حدود نیمی از دانشجویان، کارآیی بخش های دندان پزشکی اطفال، بیماری های دهان، رادیولوژی، آسیب شناسی و ترمیمی را خوب، کارآیی بخش های پروتز، جراحی، پریودانتیکس و اندودانتیکس را متوسط و کارآیی بخش ارتودنسی را ضعیف داشتند.نتیجه گیری: با توجه به یافته ها بازنگری آموزش بالینی دندان پزشکی و افزایش تجهیزات، تسهیلات و امکانات لازم در این محیط ها برای دانشجویان و اساتید ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: آموزش بالینی، دانشجویان دندان پزشکی، اساتید دندانپزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.