تعیین جایگاه مطالب تغذیه ای در مطبوعات ایران: تحلیل محتوا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تعیین جایگاه مطالب تغذیه ای در مطبوعات ایران: تحلیل محتوا دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تعیین جایگاه مطالب تغذیه ای در مطبوعات ایران: تحلیل محتوا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تعیین جایگاه مطالب تغذیه ای در مطبوعات ایران: تحلیل محتوا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تعیین جایگاه مطالب تغذیه ای در مطبوعات ایران: تحلیل محتوا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۱۲

آموزش تغذیه یکی از روش های موثر و مناسب برای حفظ و ارتقای سطح سلامتی جامعه و پیشگیری و کنترل بیماری های مرتبط با تغذیه است. یکی از مجاری مناسب برای اجرای چنین فعالیتی استفاده از رسانه های جمعی است.این مطالعه با هدف تحلیل محتوای مطالب منشره پیرامون تغذیه در روزنامه های کثیرالانتشار شامل کیهان، اطلاعات، رسالت، همشهری، صبح امروز، ایران، خراسان و ابرار ورزشی منتشر شده در سال ۱۳۷۸ انجام شد. تعداد کل روزنامه های نمونه ۱۹۲ نسخه بود و از مجموع نسخه های مورد بررسی، ۱۲۲ عنوان مطلب تغذیه ای به دست آمد. از کل مطالب به ترتیب ۱۵.۶، ۲۷ و ۴.۹ درصد دارای تیتر در صفحه اول، عکس و طرح یا نقشه بودند. بیشترین درصد مطالب (۶۴.۸درصد) به صورت خبر به چاپ رسیده بود. همچنین مطالب مربوط به موضوع بهداشت مواد غذایی (۳۵.۳ درصد) از لحاظ فراوانی درصدر قرار داشت و مطالب مربوط به رژیم های غذایی (۲.۹ درصد) کمترین فراوانی را به خود اختصاص داده بود. ۷۹.۵، ۱.۶ و ۱۸.۹ درصد مطالب، به ترتیب آگاهی دهنده، آموزش دهنده و ترکیبی بود. ۴۳.۴ درصد مطالب با منابع معتبر علمی همخوانی داشت و اعتبار علمی ۱۶.۴ درصد مورد تردید بود. نویسنده ۱۳.۹ درصد مطالب، کارشناس ذیربط بود و سازمان های معتبر اجرایی و علمی و خبر گزاری جمهوری اسلامی و واحد مرکزی خبر به ترتیب منبع ۲۳ و ۱۸.۹ درصد مطالب بودند. به ترتیب ۴۰.۳ و ۱.۴ درصد از مطالب از قول محققان خارجی و داخلی منتشر شده بود. مخاطب اکثر مطالب عموم مردم بودند (۷۴.۶ درصد) و ۹۹.۲ درصد مطالب با زبان ساده نوشته شده بود. به ترتیب ۲۹.۵ و ۴۷.۵ درصد مطالب نیز، جهت گیری مثبت و نفی داشت.نتایج این مطالعه نشان داد میزان و نحوه ارایه مطالب تغذیه ای علمی و مفید به خوانندگان در روزنامه های مورد بررسی، به عنوان نماینده مناسبی از روزنامه های ایران، مطلوب نیست.

کلید واژه: مطالب تغذیه ای، تحلیل محتوا، روزنامه، آموزش بهداشت

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.