عملکرد پژوهشی و نیازهای آموزش پژوهش اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور – ۱۳۸۳


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عملکرد پژوهشی و نیازهای آموزش پژوهش اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور – ۱۳۸۳ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عملکرد پژوهشی و نیازهای آموزش پژوهش اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور – ۱۳۸۳  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عملکرد پژوهشی و نیازهای آموزش پژوهش اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور – ۱۳۸۳،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عملکرد پژوهشی و نیازهای آموزش پژوهش اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور – ۱۳۸۳ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دندانپزشکی (دانشگاه علوم پزشکی تهران)

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: اگرچه در حیطه وظایف آموزشی اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور اطلاعات مفیدی موجود است؛ ولی در خصوص عملکرد پژوهشی آنها اطلاعات مناسبی وجود ندارد. این تحقیق که دندانپزشکان هیات علمی در سال ۸۳ را شامل می ‌شود، با هدف حصول به این اطلاعات و نیز تعیین عملکرد پژوهشی و نیازهای واقعی اعضای هیات علمی دندانپزشکی در مقوله آموزش پژوهش طراحی گردیده است. روش بررسی: مطالعه حاضر با طراحی cross sectional بر روی کلیه اعضای هیات علمی دندانپزشکی کشور انجام گرفت. خصوصیات فردی شامل سن، جنس، محل خدمت، سوابق تحصیلی و آموزشی، کارگاه های طی شده، تمایل به شرکت در کارگاه ها و نیز عملکرد پژوهشی بر اساس تعداد طرح های مصوب، تعداد مقاله های منتشره داخلی و خارجی و استفاده از اینترنت از طریق پرسشنامه ای مورد ارزیابی قرار گرفت و با آمار توصیفی ارایه گردید. یافته ‌ها: با توجه به فرم های اطلاعاتی ارسالی، تعداد ۴۳۶ پرسشنامه واجد شرایط وجود داشت که حدود ۵۸% اعضای هیات علمی را شامل می ‌شد. از نظر تعداد طرح های پژوهشی ۷.۴% بیش از ۱۰ طرح، ۱۵ % بین ۵ تا ۱۰ طرح، ۴۹.۹% کمتر از ۵ طرح داشتند و ۲۷.۷% فاقد طرح تحقیقاتی بودند. از نظر تعداد مقاله های داخلی، ۲۸.۲% فاقد مقاله بودند و ۵۱.۸% بین ۱ تا ۵ مقاله و۲۰% بیش از ۵ مقاله داشتند. از نظر تعداد مقاله های خارجی ۷۷.۵% فاقد مقاله بودند، ۲۰.۲% بین ۱-۳ مقاله و۳.۲% بیش از ۳ مقاله داشتند. از نظر شرکت در کارگاه های پژوهشی، کارگاه روش تحقیق مقدماتی با ۷۱.۶% بیشترین و آشنایی با stata با ۰.۷% کمترین تعداد شرکت کنندگان را به خود اختصاص دادند. در مورد تمایل به شرکت در کارگاه ها، کارگاه مقاله نویسی جهت مقالات انگلیسی با ۲۶.۳%، اصول مقاله نویسی با ۱۷.۵% و تهیه پروپوزال های تحقیقاتی با ۱۶.۱% به عنوان سه اولویت نخست انتخابی بودند. نتیجه گیری: هرچند عملکرد پژوهشی هیات علمی دندانپزشکی در سالهای اخیر بهتر شده؛ ولی در مجموع نازل است. به همین منظور، برگزاری کارگاه های متدولوژی تحقیق، مقاله نویسی و تهیه و تدوین پروپوزال های تحقیقاتی توصیه می ‌شود.

کلید واژه: عملکرد پژوهشی، نیاز سنجی، آموزش پژوهش، دندانپزشکی، هیات علمی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.