مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی :

مقاله خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در کومش از صفحه ۵۳ تا ۵۸ منتشر شده است.
نام: خطاهای دیکته نویسی دانش آموزان مدارس ابتدایی در جمعیت های ایرانی
این مقاله دارای ۶ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله نارساخوانی
مقاله خطاهای دیکته نویسی
مقاله مدارس ابتدایی
مقاله کودکان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: دیکته از جمله مهارت های آموزشی بسیار مهمی است که نیاز به پردازش های متعدد مغزی دارد. نقص در هر بخش یا فرآیند می تواند منجر به یک خطای نوشتاری شود، شناسایی خطاهای شایع می تواند به فهم بهتر علل این خطاها و ارایه راه کارهای موثر برای حذف یا تعدیل آن ها در کودکان دبستانی کمک کند. هدف این مطالعه بررسی و شناسایی انواع خطاهای دیکته در دانش آموزان پایه های مختلف ابتدایی شهرهای بابل و سمنان بود.
مواد و روش ها: این مطالعه به صورت توصیفی – تحلیلی بین دانش آموزان مقطع ابتدایی کلاس اول تا پنجم در شهر سمنان (۲۲۱۵ دانش آموز، ۱۲۷۲ دختر و ۱۹۴۳ پسر) و بابل (۱۶۶۴ دانش آموز، ۹۰۱ دختر و ۷۶۳ پسر) و جمعا روی ۳۸۷۹ نمونه انجام شد. نمونه ها از میان دانش آموزانی با بهره هوشی و شنوایی طبیعی و بدون هرگونه آسیب مغزی انتخاب شدند. با استفاده از متن های متناسب با هر پایه نمونه دیکته توسط معلم به روش معمول گرفته شد.
یافته ها: بین دانش آموزان دو شهر به لحاظ فراوانی در هر خطا در اغلب پایه ها و اغلب خطاها تفاوت آماری معنی داری وجود دارد. خطاهایی که درصد فراوانی دانش آموزان در هر پنج پایه در آن ها تفاوت آماری مشترک و معنی داری نشان می دهند عبارتند از حافظه بینایی، آموزشی و نارسانویسی (p<0.001). درصد فراوانی دانش آموزان سمنانی در انواع خطاها در پایه اول و دوم نسبت به دانش آموزان بابلی میانگین بیش تری را به خود اختصاص می دهند اما در پایه های بالاتر این وضعیت کاملا برعکس می شود.
نتیجه گیری: با توجه به عدم پراکنش یکسان دانش آموزان در هر خطا به نظر می رسد که تمرکز راه کارهای درمانی و آموزشی باید بر اساس دانش آموزان مناطق مختلف، متفاوت باشد. هم چنین با توجه به این که فراوانی دانش آموزان هر دو شهر در خطاهای توالی دیداری و نارسانویسی کم ترین و در خطاهای حافظه بینایی، آموزشی و دقت بیش ترین میانگین ها را به خود اختصاص داده اند لزوم توجه هر چه بیش تر به این حیطه ها مشخص می شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.