تبیین نشانگرهای تدریس‌ اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تبیین نشانگرهای تدریس‌ اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تبیین نشانگرهای تدریس‌ اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تبیین نشانگرهای تدریس‌ اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تبیین نشانگرهای تدریس‌ اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش‌عالی و میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی

تعداد صفحات :۳۴

اهدف از نگارش این مقاله تبیین نشانگرهای تدریس اثربخش در دانشگاهها و موسسات آموزش عالی و تعیین میزان تحقق آن در دانشگاه اصفهان است. نشانگرهای تدریس اثربخش در پنج مقوله طراحی و تدوین درس، ارایه درس، مدیریت کلاس، روابط انسانی و ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان بررسی شده که به دلیل گستردگی، در این مقاله فقط مقوله ارایه درس مورد بحث قرار گرفته است. روش تحقیق توصیفی- تحلیلی و از منظری دیگر کمی- کیفی است. در بخش کیفی با استادان نمونه ‌کشوری مصاحبه و در بخش کمی عملکرد تدریس اعضای هیات ‌علمی دانشگاه اصفهان ارزیابی شده است. برای انتخاب اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان از روش نمونه‌گیری طبقه‌ای متناسب با حجم استفاده شده و به منظور ارزیابی عملکرد افراد انتخاب شده، تعداد ۱۲۴۵ دانشجوی سالهای سوم و چهارم دوره کارشناسی در تحقیق شرکت داده شده‎اند. یافته‌های تحقیق نشان داد که در بخش کیفی استادان نمونه‌کشوری بر سه مقوله شروع و پایان مناسب درس، تدریس سوال محور و توام با مشارکت دانشجویان و برخی ملاحظات خاص تدریس تاکید داشته‌اند. در بخش کمی اعضای هیات علمی دانشگاه اصفهان با کسب نمره ۶۰/۳، بیش از حد متوسط به نشانگرهای ارایه درس توجه داشته‌اند. عملکرد اعضای هیات علمی برحسب دانشکده و مرتبه ‌علمی تفاوت معناداری نداشته، اما عملکرد آنان برحسب سابقه تدریس متفاوت بوده است. اعضای هیات ‌علمی دارای سابقه تدریس ۱۰-۱ سال نسبت ‌به افراد دارای سابقه تدریس۲۰-۱۱ سال عملکرد بهتری داشته‌‍‌‌‌اند.

کلید واژه: ‌تدریس،‌‌‌‌‍‌ ‌‌‌‍‍‌‍‍‌‌‍‌‌‍‌ ارایه درس، استاد نمونه‌کشوری و عضو هیات ‌علمی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.