مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی :

مقاله تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مجله طب نظامی از صفحه ۱۲۳ تا ۱۳۰ منتشر شده است.
نام: تاثیر آموزش مبتنی بر مدل «مراحل تغییر» بر ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله آموزش بهداشت
مقاله فعالیت ورزشی
مقاله توان فیزیکی
مقاله مدل مرحله ای تغییر رفتار

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
اهداف: ارتقای فعالیت های جسمانی یکی از موثرترین استراتژی ها برای کاهش خطر بعضی از بیماری های غیرواگیر و مزمن است.روش های متعددی به منظور سنجش عوامل موثر بر فعالیت جسمانی ساخت و اعتباریابی شده است. کاربردی ترین مدل در این خصوص مدل مرحله ای تغییر رفتار (TTM) است. این مطالعه با هدف بررسی تاثیر برنامه آموزشی فعالیت های جسمانی در ارتقای فعالیت بدنی و افزایش توان فیزیکی با استفاده از TTM انجام شد.
روش ها: مطالعه حاضر یک مطالعه مداخله ای نیمه تجربی است که در سال ۱۳۸۸ روی کارکنان یکی از مراکز دولتی انجام شد. ۶۰ مرد ۲۰ تا ۵۷ ساله به روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و بررسی شدند. کارکنان به دو گروه تجربی و شاهد (۳۰ نفره) تقسیم شدند و قبل و ۳ ماه پس از انجام برنامه آموزشی پرسش نامه ها را تکمیل نمودند. توان فیزیکی کارکنان با استفاده از دوچرخه ارگولاین اندازه گیری و سپس آموزش فعالیت های ورزشی و افزایش توان فیزیکی در گروه تجربی اجراشد. داده ها با SPSS 13 تحلیل شد.
یافته ها: افراد گروه تجربی در مرحله تغییر پس از مداخله از پیشرفت معنی داری برخوردار شدند (P=0.001). میانگین نمره توان فیزیکی افراد در گروه تجربی پس از اتمام دوره آموزشی افزایش معنی دار نشان داد. (P=0.016) خودکارآمدی، توازن و تعادل و همچنین فرآیند فعالیت های ورزشی افراد در گروه تجربی پس از آموزش افزایش یافت(P<0.001).
نتیجه گیری: برنامه آموزشی مبتنی بر TTM در بهبود توان فیزیکی و فعالیت جسمانی کارکنان مراکز دولتی موثر است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.