تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی و عملکرد دانش آموزان ابتدایی در مورد مصرف تنقلات


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی و عملکرد دانش آموزان ابتدایی در مورد مصرف تنقلات دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی و عملکرد دانش آموزان ابتدایی در مورد مصرف تنقلات  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی و عملکرد دانش آموزان ابتدایی در مورد مصرف تنقلات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی و عملکرد دانش آموزان ابتدایی در مورد مصرف تنقلات :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی زنجان

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: عادات و الگوهای غذایی در دوران کودکی شکل گرفته و تا پایان زندگی فرد باقی می‌مانند.تغذیه صحیح در این دوران سبب ارتقا رشد و تکامل کودک شده، به علاوه از خطر ابتلا به بیماری های مزمن در دوران بزرگسالی می‌کاهد. نظر به اهمیت آموزش تغذیه به کودکان در سنین مدرسه، هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش‌ تغذیه‌ برآگاهی‌ و عملکرد تغذیه‌ای‌ دانش‌آموزان‌ مقطع‌ پنجم ابتدایی‌ در ارتباط‌ با مصرف‌ تنقلات می‌باشد‌ که طی سال ۱۳۸۲ تا ۱۳۸۳ در تبریز انجام شد.روش بررسی: این‌ مطالعه‌ تجربی بر روی ۴۸۷ دانش‌آموز (۱۶ مدرسه)‌ در دو گروه‌ آزمایش و‌ کنترل‌ انجام شد. در این‌ مطالعه‌ دو شیوه ‌آموزشی‌ (روش‌ سخنرانی‌ بدون‌ وسایل‌ کمک‌ آموزشی‌ و روش‌ استفاده‌ از وسایل‌ کمک ‌آموزشی‌ و بحث گروهی) به مدت ۱۲ جلسه آموزشی برای دانش‌آموزان اجرا شد. ابزار گردآوری اطلاعات پرسش‌نامه‌ای بود که پایایی و روایی آن قبل از مطالعه تعیین شد. به‌ منظور بررسی‌ تاثیر مداخله آموزش‌ تغذیه‌ در مصرف‌ تنقلات‌، روش‌ چهار گروهی‌ سولومن‌ مورد استفاده‌ قرار گرفت‌.یافته ‌ها: نتایج حاصل از مطالعه تفاوت معنی داری را بین میانگین امتیاز آگاهی و عملکرد دانش آموزان گروه کنترل و آزمایش قبل از مداخله نشــان نداد. اما بعد از آموزش، تفاوت معنی داری (P=0.005) بین میانگین امتیاز آگاهی و عملکرد در دو گروه مشاهده شد، به طوری که میانگین امتیاز عملکرد در گروه آزمایش از۸۷.۸±۳۱.۹۵ قبل از مداخله به ۱۰۴.۶±۲۸.۳۴ پس از مداخله و میانگین امتیاز آگاهی از۲۲.۴۰±۱۶.۴۹ قبل از مداخله به ۴۲.۶±۲۵.۶۸ پس از مداخله تغییر یافت. علاوه بر این در هر دو گروه آگاهی و عملکرد به طور معنی داری افزایش یافت (P=0.005). نتایج در دانش آموزان دختر رضایت بخش تر از دانش آموزان پسر بود (P=0.005).نتیجه گیری: آموزش‌ تغذیه‌ به‌ ویژه در محیط‌ مدرسه‌ نقش‌ بسیار عمده‌ای‌ در افزایش‌ آگاهی‌ وعملکرد دانش‌آموزان‌ ایفا می‌کند. جایگزینی مواد غذایی طبیعی و مغذی به جای تنقلات، بسیاری از مشکلات ناشی از مصرف این قبیل مواد غذایی بی ارزش را کاهش می‌دهد. با توجه به نتایج حاصل از این پژوهش آموزش‌ والدین‌ نیز در ارتباط‌ با کاهش‌مصرف‌ تنقلات امری مهم‌ و ضروری‌ می‌باشد.

کلید واژه: آموزش‌ تغذیه‌، آگاهی‌، عملکرد، تنقلات، کودکان‌ دبستانی‌

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.