مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها دارای ۱۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها :

مقاله اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در مهر و آبان ۱۳۸۹ در پژوهنده از صفحه ۱۴۳ تا ۱۵۱ منتشر شده است.
نام: اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی: روش، مشکلات و محدودیتها
این مقاله دارای ۹ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله اولویتهای پژوهشی
مقاله دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی
مقاله COHRED
مقاله مشارکت ذینفعان
مقاله تخصیص منابع
مقاله ایران

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
سابقه و هدف: به دلیل تنوع و گستردگی عرصه های سلامت و محدودیت منابع، امکان فعالیت در تمامی این عرصه ها و پاسخگویی به تمامی نیازهای پژوهشی جامعه غیرممکن است. از اینرو تعیین اولویتهای پژوهشی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. هدف این مقاله گزارش روش انتخاب شده، مشکلات و محدودیتها، و همچنین موانع احساس شده پروژه تعیین اولویتهای پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی می باشد.
مواد و روشها: این مطالعه با مشارکت اعضای هیات علمی ۹۱ گروه آموزشی و ۸۳۰ نفر از ذینفعان در سالهای ۸-۱۳۸۷ انجام گرفت. فرآیندی که برای تعیین اولویتهای پژوهشی به کار برده شد، بر پنج اصل مشارکت ذینفعان، تحلیل وضعیت موجود و برآورد نیازها، مشخص کردن عناوین پژوهشی، امتیازدهی بر اساس معیارها، و تعیین اولویتها بر اساس بیشترین توافق استوار بود. این روش با تغییرات اندکی از مدل پیشنهادی کارگروه سازمان جهانی بهداشت Council on Health Research for Development (COHRED) اقتباس شده بود.
یافته ها: این پروژه با مشارکت ۶۱۰ نفر از اعضای هیات علمی دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و توانبخشی و ۲۲۰ نفر از سایر ذینفعان نظام سلامت و افراد مرتبط با سلامت خارج از دانشگاه انجام شد. در مجموع ۸۴۱ حوزه پژوهشی و حدود ۱۹۰۰ زیر حوزه به عنوان اولویتهای پژوهشی تعیین شد.
نتیجه گیری: به نظر می رسد مدل COHRED با تغییرات اعمال شده در این مطالعه، کارآیی لازم را برای تعیین اولویتهای پژوهشی در گروههای آموزشی دارد. امید است ارایه اولویتهای پژوهشی علاوه بر هدایت موضوعات پژوهشی پیشنهادی به سوی اولویتها، مورد توجه سیاست گذاران، داوران و تصویب کنندگان طرحهای پژوهشی نیز قرار بگیرد تا بتواند به عنوان یک ابزار در جهت استفاده بهینه از منابع محدود مالی عمل نماید.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.