بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال ۱۳۷۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال ۱۳۷۹ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال ۱۳۷۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال ۱۳۷۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقایسه ای تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج، سال ۱۳۷۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : ارمغان دانش

تعداد صفحات :۸

با توجه به نبود اطلاعات کافی در مورد تاثیر روشهای آموزشی مختلف بر سطح دانش کارکنان بهداشتی به ویژه رابطین بهداشتی، این پژوهش با هدف تعیین و مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی و پمفلت بر دانش تغذیه ای رابطین بهداشتی شهر یاسوج انجام شد.مطالعه به صورت نیمه تجربی در سه گروه از رابطین بهداشتی که به طور تصادفی به گروه های آموزش با سخنرانی (n=12)، آموزش پمفلت و گواه بدون آموزش (n=12) تقسیم شدند، انجام شد. مواد آموزشی، آموزش تغذیه طبیعی و محتوای آموزش در مورد گروه سخنرانی و پمفلت یکسان بود، ولی در گروه گواه، آموزش داده نشد. آزمون ۲۰ نمره ای قبل و بعد از آموزش، در سه گروه به عمل آمد و نتایج با آنالیز واریانس و دستورالعمل شفه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. در حالی که بین میانگین نمرات سه گروه در پیش آزمون اختلاف معنی داری وجود نداشت، نتایج نشان داد که میانگین و انحراف معیار نمره پس آزمون گروه سخنرانی ۱۳.۷۷±۱.۳۶، گروه پمفلت ۱۲.۱۷±۲.۴۸، و گروه گواه ۱۰.۸±۲.۸، بود.پس از آموزش، میانگین نمره افراد در روش سخنرانی با گروه گواه (۱۳.۷۷ در مقابل ۱۰.۸) اختلاف معنی داری داشت (p<0.05) ولی با گروه پمفلت اختلاف معنی داری نداشت (۱۳.۷۷ در مقابل ۱۲.۱۷). اگرچه میانگین نمرات افراد گروه پمفلت بیش از افراد گواه (۱۲.۱۷ در مقابل ۱۰.۸) است، اما معنی دار بودن این اختلاف توسط آنالیز واریانس تایید نگردید.بنابراین می توان نتیجه گرفت که سخنرانی یک روش آموزشی موثر می باشد و می توان روش پمفلت را در مواردی که از سایر روشهای آموزشی موثرتر نمی توان استفاده کرد، مورد استفاده قرار داد.

کلید واژه: آموزش، پمفلت، سخنرانی، دانش تغذیه ای

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.