مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه نوع ادراک کودکان مبتلا به اختلالات یادگیری و کودکان عادی در آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص اختلالات یادگیری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در حیطه کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۲۴

هدف از پژوهش حاضر مقایسه نوع ادراک کودکان دچار اختلالات یادگیری (L.D) و کودکان عادی با آزمون رورشاخ و قابلیت این آزمون در شناسایی و تشخیص بالینی کودکان دچار LD است. به همین منظور در این پژوهش ۲۳ کودک LD (8 نارساخوان، ۸ نارسانویس و ۷ نفر با نارسایی در حساب) به عنوان گروه اصلی و ۲۳ کودک عادی به عنوان گروه کنترل در دامنه سنی ۹ تا ۱۳ سال و پایه تحصیلی سوم تا پنجم ابتدایی با آزمون رورشاخ، بررسی شدند و پس از نمره گذاری با سبک رورشاخ یافته های دو گروه با یکدیگر مقایسه گردید. نتایج بدست آمده نشان می دهد که کودکان LD در مقایسه با کودکان عادی از کاهش قابل توجه فراوانی کل پاسخ ها (R)، افزایش پاسخ های کلی ساده (G)، کمبود پاسخ جز بزرگ (D)، پاسخ های جز کوتاه (Dd)، وجود رنگ محض (C)، وجود پاسخ های خون (Blood)، افزایش پاسخ های رایج (Ban) و رد کارت برخوردارند که از نظر ادراکی نشانگر ادراک محدودتر و کم توجهی به جزئیات، ادراک کلی و یکنواخت پدیده ها و تفکر عینی و از نظر بالینی نشانگر ادراک کلیشه ای، بی توجهی به امور عینی، یک بعدنگری، بازداری های عاطفی، رفتارهای تکانه ای، محدودیت در کنترل هیجانی، تعارضات روانی، گرایش به همنوایی و دریافت تاییدهای اجتماعی و آمادگی برای بروز اختلالات هیجانی می باشند.

کلید واژه: اختلالات یادگیری کودکان، ادراک و آزمون رورشاخ

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.