بررسی وضعیت موتورسیکلت سواران متوفی ناشی از تصادفات جاده ای ارجاع شده به تالار تشریح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساری در سال ۱۳۸۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی وضعیت موتورسیکلت سواران متوفی ناشی از تصادفات جاده ای ارجاع شده به تالار تشریح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساری در سال ۱۳۸۲ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی وضعیت موتورسیکلت سواران متوفی ناشی از تصادفات جاده ای ارجاع شده به تالار تشریح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساری در سال ۱۳۸۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی وضعیت موتورسیکلت سواران متوفی ناشی از تصادفات جاده ای ارجاع شده به تالار تشریح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساری در سال ۱۳۸۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی وضعیت موتورسیکلت سواران متوفی ناشی از تصادفات جاده ای ارجاع شده به تالار تشریح مرکز پزشکی قانونی شهرستان ساری در سال ۱۳۸۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پزشکی قانونی

تعداد صفحات :۶

زمینه: در کشور ما حوادث جاده ای یکی از علل عمده مرگ و میر را تشکیل می دهند که بخش عمده ای از قربانیان این حوادث موتور سیکلت سواران هستند. بنابر آمار موجود در استان مازندران افزایش قابل توجه ۸۵ درصدی میزان مرگ و میر موتور سواران در سال ۱۳۸۲ نسبت به سال ۱۳۸۱ دیده شده است. به همین دلیل بر آن شدیم تا الگوی صدمات وارده در اجساد موتور سواران را در شهرستان ساری بررسی نماییم.روشها: این مطالعه به روش توصیفی تحلیلی و نمونه گیری آن به صورت سرشماری انجام شد. اطلاعات مربوط به هر یک از ۸۹ پرونده مرگ ناشی از تصادفی در موتور سیکلت سواران مرکز پزشکی قانونی ساری در سال ۱۳۸۲، شامل نتیجه معاینات پزشک قانونی، پرونده بیمارستانی، مشخصات و اطلاعات دموگرافیک ثبت گردید. اطلاعات با استفاده از نرم افزار آماری SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: از ۸۹ جسد ارجاع شده به مرکز، ۹۳.۳ درصد مرد و ۶.۷ درصد زن بودند. میانگین سنی افراد ۲۸.۱ بود. محل فوت ۲۸ درصد متوفیان در محل وقوع حادثه، ۹ درصد حین انتقال و ۳۶ درصد در بیمارستان بود. ۸۴.۲ درصد از حادثه دیدگان راننده و ۱۵.۸ درصد ترک نشین بودند. مرگ و میر در نیمه اول سال، ۶۷.۵ درصد و در نیمه دوم سال، ۲۳.۵ درصد بود. در آسیب قسمتهای مختلف بدن، سر و صورت در ۹۴.۴ درصد، گردن در ۱۴.۶ درصد، تنه در ۶۶.۳ درصد و اندامها در ۹۲.۱ درصد از موارد دچار صدمه شده بودند.نتیجه گیری: صدمه به سر علت اصلی مرگ و میر بود. بنابراین استفاده از کلاه ایمنی می تواند نقش چشمگیری درکاهش مرگ و میر و عوارض در حوادث ایفا نماید. به علاوه به نظر می رسد زمان مرگ ومیر موتور سیکلت سواران از الگوی زمانی خاصی پیروی می کند که می تواند با اقدامات پیشگیرانه از وقوع اینگونه حوادث مرگبار جاده ای کاست.

کلید واژه: موتور سیکلت، تصادف، مرگ، صدمه

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.