مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقایسه الگوی تغذیه کودکان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش تحرکی با کودکان سالم :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)
تعداد صفحات :۸
هدف از این پژوهش مقایسه عادتهای غذایی دانشآموزان دبستانی مبتلا به اختلال نقص توجه و بیشتحرکی یا (Attention deficit hyperactivity disorder) ADHD با نمونههای سالم بوده است. در این مطالعه مورد ـ شاهدی برای ۴۰۰ دانشآموز (۲۰۰ پسر و ۲۰۰ دختر) پرسشنامههای فردی (تنسنجی، بسامد خوراک و وضعیت اجتماعی و اقتصادی خانوار) تکمیل شد و آزمونهای روانشناسی (Scoring) صورت گرفت که تعیین شدت اختلال توسط روانشناس همکار طرح انجام شد. یافتههای طرح نشان داد که بین سطح سواد و شغل والدین با شدت اختلال ADHD رابطه آماری معنیداری وجود دارد و با افزایش سطح سواد و تخصصی شدن شغل مادر شدت عارضه کاهش می یابد (P<0.01). سابقه آلرژیهای غذایی در نمونههای مبتلا به ADHD شدید ۵/۲ برابر سایر کودکان تحت بررسی بوده است (P<0.05). از سوی دیگر عادت به مصرف صبحانه در کاهش میزان اختلال موثر بوده که این رابطه در پسران مشاهده شد(P<0.01) . با افزایش مقدار شکر مصرفی روزانه شدت عارضه ADHD در دختران بالاتر رفته بود(P<0.001) اما در کل نمونهها و پسران این رابطه از نظر آماری معنیدار نبود (P=0.05). نوشیدن چای بیش از ۳ فنجان در روز با شدت اختلال در پسران در ارتباط بوده است (P<0.05). مصرف مواد غذایی حاوی سالسیلاتها، رنگها و افزودنیهای خوراکی با شدت اختلال در کودکان رابطه آماری معنیداری را نشان نداد. با توجه به یافتههای تحقیق میتوان چنین گفت که عدم خوردن صبحانه و داشتن سابقه آلرژیهای غذایی در تشدید اختلال ADHD نقش دارند. در دختران مبتلا به درجههای شدیدتر ADHD مقدار دریافت روزانه شکر بیش از سایر نمونهها بود و آگاهی والدین و تخصصیتر بودن شغل آنها در کاهش اختلال موثر بوده است بنابراین آموزش والدین و آموزگاران در مورد مصرف صبحانه و نیز توجه به حساسیتهای غذایی کودکان و میزان دریافت قند، شکر و شیرینیها باید مورد توجه قرار گیرد.
کلید واژه: الگوی تغذیه، اختلال نقص توجه و بیش تحرکی، کودکان دبستانی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.