شکاف میان ادراک و انتظار مدیران بیمارستان (استان همدان) از نظام ارزشیابی بیمارستان در نیمه اول سال ۱۳۸۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
8 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شکاف میان ادراک و انتظار مدیران بیمارستان (استان همدان) از نظام ارزشیابی بیمارستان در نیمه اول سال ۱۳۸۲ دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شکاف میان ادراک و انتظار مدیران بیمارستان (استان همدان) از نظام ارزشیابی بیمارستان در نیمه اول سال ۱۳۸۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شکاف میان ادراک و انتظار مدیران بیمارستان (استان همدان) از نظام ارزشیابی بیمارستان در نیمه اول سال ۱۳۸۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شکاف میان ادراک و انتظار مدیران بیمارستان (استان همدان) از نظام ارزشیابی بیمارستان در نیمه اول سال ۱۳۸۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشکده بهداشت و انستیتو تحقیقات بهداشتی

تعداد صفحات :۱۳

بدون شک موفقیت هر سازمانی در گرو وجود یک نظام ارزشیابی و نظارت کارآمد و با کفایت است. در واقع ارزشیابی یکی از مهمترین عناصر فرایند مدیریتی را تشکیل می دهد و فقدان یک ساز و کار ارزشیابی موثر در یک بیمارستان، به لحاظ اهمیت بالای این سازمان، نه تنها به افزایش هزینه های درمانی خواهد انجامید، بلکه بخاطر غفلت در ارایه صحیح مراقبت، سلامت کل جامعه را نیز به مخاطره خواهد انداخت.لذا با عنایت به اهمیت فرایند ارزشیابی و تاثیر آن در بهبود عملکرد بیمارستان، پژوهش حاضر به بررسی سطح ادراک و انتظار مدیران و هیات تصمیم گیری بیمارستانهای استان همدان از نظام ارزشیابی بیمارستانها و تعیین شکاف موجود پرداخته است.مشخصات پژوهش: این پژوهش از نوع کاربردی (Applied) بوده که به روش مقطعی (Cross-sectional) انجام گرفته است. جامعه آماری آن شامل روسا، مدیران و اعضای هیات تصمیم گیری بیمارستان ها می باشد. حجم نمونه برابر با کل جامعه پژوهش به تعداد ۲۰۰ نفر است که به روش سرشماری (census) تعیین شده است. داده های پژوهش با استفاده از پرسشنامه جمع آوری و با استفاده از نرم افزار spss تجزیه و تحلیل شده است.یافته ها: مهمترین یافته های این پژوهش عبارتند از: طبق نظر مدیران و هیات تصمیم گیری در نظام فعلی ارزشیابی بیمارستانها بیشترین توجه به مولفه «ارزش های متعالی و ضوابط» صورت گرفته است (یعنی بیشترین میانگین امتیاز ادراک (۳.۶۳) گروه مورد پژوهش از مولفه های نظام ارزشیابی به این مولفه مربوط بوده است). در حالی که به نظر این گروه در یک نظام ارزشیابی مطلوب بیشترین توجه باید به مولفه «رضایت بیماران» معطوف گردد (یعنی بیشترین میانگین امتیاز انتظار گروه مورد پژوهش از مولفه ها برابر با ۴.۴۸ و به این مولفه مربوط بوده است).تمام تفاوتهای بین ادراک و انتظار گروه مورد پژوهش از مولفه های مورد بررسی نظام ارزشیابی معنی دار (P<0.001) بوده است.بیشترین درصد شکاف بین ادراک و انتظار گروه از مولفه های ارزشیابی به مولفه «رضایت کارکنان»، در حدود ۵۶% و کمترین درصد به مولفه «ارزش ها و ضوابط»، در حدود ۱۱.۶%، مربوط بوده است.

کلید واژه: شکاف، ادراک و انتظار، نظام ارزشیابی بیمارستان، مدیران و هیات تصمیم گیری بیمارستان، استان همدان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.