افزایش نسبت دانشجویان دختر در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و موفقیت بیشتر تحصیلی آنها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 افزایش نسبت دانشجویان دختر در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و موفقیت بیشتر تحصیلی آنها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲ دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد افزایش نسبت دانشجویان دختر در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و موفقیت بیشتر تحصیلی آنها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی افزایش نسبت دانشجویان دختر در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و موفقیت بیشتر تحصیلی آنها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن افزایش نسبت دانشجویان دختر در رشته های پزشکی و دندان پزشکی و موفقیت بیشتر تحصیلی آنها در دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان

تعداد صفحات :۸

سابقه و هدف: کاهش انگیزه دانش آموزان پسر برای ادامه تحصیل در رشته های مختلف در دانشگاه های کشور موجب شده است که نسبت دانشجویان پسر به دختر در برخی رشته های تحصیلی کاهش یابد. این مساله می تواند در آینده ای نزدیک موجب تک جنسیتی شدن ارایه دهندگان خدمات بهداشتی – درمانی و بروز اختلال در نظام سلامت جامعه گردد. با توجه به این که دانشجویان دختر جمعیت غالب هر رشته تحصیلی را تشکیل می دهند، در این مطالعه موفقیت تحصیلی دانشجویان دختر در مقایسه با دانشجویان پسر مورد بررسی قرار گرفت. مواد و روش ها: این مطالعه مقطعی بر روی ۱۱۴ دانشجوی پزشکی و ۵۰ دانشجوی دندان پزشکی شاغل به تحصیل در سال تحصیلی ۱۳۸۳-۱۳۸۲ انجام شد. معدل دانشجویان بر اساس پرونده های تحصیلی به سه گروه ۲۰-۱۷ (الف)، ۱۶.۹۹-۱۴ (ب) و کمتر از آن طبقه بندی شد. فراوانی سه گروه معدلی بر حسب جنس، بومی بودن و بومی نبودن با استفاده از آزمون مجذور کای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: در بررسی های صورت گرفته، نشان داده شد که دختران علاوه بر تشکیل دادن جمعیت قالب در هر رشته، در آزمون های درسی نیز از موفقیت بیشتری برخوردار می باشد به طوری که در گروه پزشکی ۲.۷% پسران و ۱۸.۲% دختران از معدل الف برخوردار بودند. در گروه دندان پزشکی هیچ کدام از پسران معدل الف نداشتند در حالی که ۸% دختران معدل الف داشتند. این تفاوت ها هم در رشته پزشکی و هم در دندان پزشکی از نظر آماری معنی دار بود.نتیجه گیری: به نظر می رسد که تفاوت های معنی دار مشاهده شده ارتباطی به میزان استعداد تحصیلی دانشجویان نداشته و تنها از کمتر بودن نسبی انگیزه دانشجویان پسر برای مطالعه پس از ورود به دانشگاه منشا گرفته باشد.

کلید واژه: پیشرفت تحصیلی، نسبت دختر به پسر، دانشجویان پزشکی و دندان پزشکی، رفسنجان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.