ساخت مقیاس تجربه معنوی دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ساخت مقیاس تجربه معنوی دانشجویان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ساخت مقیاس تجربه معنوی دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ساخت مقیاس تجربه معنوی دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ساخت مقیاس تجربه معنوی دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۲۴

پژوهشگران درصدد تهیه ابزاری معتبر جهت سنجش و اندازه گیری تجربیات معنوی، مذهبی و عرفانی جوانان بودند. اندازه گیری تجربیات معنوی، امکان بررسی ارتباط بین معنایابی، سلامت روان و تجربیات معنوی را در گروههای مختلف بویژه جوانان فراهم می سازد. با داشتن چنین مقیاسی امکان بررسی اثرات مداخله های درمانی برای افزایش و تسهیل تجربیات معنوی فراهم می گردد. پژوهشگران پس از مطالعه آثار صاحب نظران در عرفان اسلامی و غربی از قبیل آثار جلال الدین رومی، محی الدین ابن عربی، رادلف اتو، و مطالعه آیات و احادیث و بررسی تفاسیر عرفانی، و آثار روانشناسانی مانند یونگ، جیمز، اریش فروم، و ویکتور فرانکل، به تهیه چارچوب نظری در مورد تجارب معنوی دست یافتند. پس از این کوشش های اولیه، مصاحبه های ساختاری با دانشجویان و استفاده از پرسشنامه های موجود درباره معنویت برای تهیه نسخه اول پرسشنامه با ۱۰۲ ماده، اقدام به عمل آمد. این مقیاس بر روی ۳۳۱ نفر از دانشجویان دوره کاردانی و کارشناسی (۱۵۵ پسر و ۱۷۶ دختر) اجرا گردید. ابتدا برای تعیین اعتبار درونی و یا توان تمیز سوال ها از دو روش ضریب همبستگی هر سوال با نمره کل مقوله و تقسیم افراد به دو گروه ۲۷ درصد بالا و پایین و مقایسه آنها در پاسخدهی به هر سوال استفاده شد. بر این اساس تعداد ۲۷ سوال، نامناسب تشخیص داده شد و حذف گردید. سپس تحلیل عوامل بر روی ۷۵ ماده مقیاس اجرا شد. در تحلیل عاملی اولیه، ۱۹ عامل با ارزش ویژه بالاتر از ۱ بدست آمد. اما بر اساس ارزش ویژه بالاتر از ۲ ونمودار شیب دار، ۶ عامل انتخاب شدند و تحلیل عوامل بعدی با محدود شدن به این ۶ عامل، صورت گرفت. بر اساس محتوای ماده های مربوط، ۶ عامل به این صورت نام گذاری شدند: “احساس رضایت و معنایابی”، “تاثیر ارتباط با خدا در زندگی”، “شکوفایی و فعالیت معنوی”، “تجارب متعالی عرفانی “، “تجارب سلبی”، و “فعالیت های اجتماعی مذهبی”.

کلید واژه: مقیاس سازی، تجربه معنوی، اعتقادات و باورها، ارتباط با خدا، قابلیت اعتماد و اعتبار مقیاس

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.