مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان :

مقاله سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۶ در نوآوری های مدیریت آموزشی (اندیشه های تازه در علوم تربیتی) از صفحه ۱۱۷ تا ۱۴۱ منتشر شده است.
نام: سطح مهارت های زندگی دانش آموزان راهنمایی و متوسطه استان کردستان
این مقاله دارای ۲۵ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دانش آموز
مقاله راهنمایی
مقاله متوسطه
مقاله مهارت های زندگی

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
هدف این پژوهش بررسی میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های زندگی بود. جامعه آماری این پژوهش شامل همه دانش آموزان دختر و پسر راهنمایی و متوسطه استان کردستان بود که از بین آنان ۷۰۰ نفر به عنوان نمونه آماری از سه شهر سقز، بانه و مریوان به شیوه نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزار پژوهش در این بررسی پرسش نامه ای محقق ساخته بود که پایایی آن بر اساس آلفای کرانباخa=۰.۹۰ محاسبه و روایی آن به شیوه روایی محتوا بر اساس نظر اساتید صاحبنظر مورد تایید قرار گرفت. این پرسش نامه ۵ مهارت تصمیم گیری، ارتباط انسانی، شهروند جهانی بودن، شهروند مسوول بودن و حل مساله را در بر می گیرد. تجزیه و تحلیل یافته ها نشان داد که میزان برخورداری دانش آموزان دوره راهنمایی و متوسطه از مهارت های مذکور حدودا در سطح متوسط (بر اساس شاخص ۵۰%) می باشد. بالاترین میزان برخورداری دانش آموزان در مهارت های تصمیم گیری و حل مساله و پایین ترین میزان برخورداری آنان در ارتباط انسانی می باشد سطح مهارت های آنان در دو مهارت شهروندی مسوول و شهروندی جهانی نیز در حد وسط این دو مهارت بود. میزان برخورداری دختران از مهارت های زندگی در همه موارد بیشتر از پسران بود. تاثیر تعاملی تحصیلات والدین بر میزان برخورداری آنان از مهارت های زندگی معنی دار نبود. بجز مهارت ارتباط انسانی در سایر مهارت ها تفاوت معنی داری بین رشته های تحصیلی وجود دارد. فقط در دو مهارت تصمیم گیری و شهروند مسوول تفاوت بین دانش آموزان راهنمایی و متوسطه معنی دار است در سایر مهارت ها، تفاوت معنی دار نمی باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.