بررسی مقدماتی روایی و پایانی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
9 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی مقدماتی روایی و پایانی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی مقدماتی روایی و پایانی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی مقدماتی روایی و پایانی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی مقدماتی روایی و پایانی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در حیطه کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۱۶

هدف از پژوهش حاضر ساخت و استاندارد سازی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن پایه اول ابتدایی است. این آزمون شامل چهار خرده آزمون : نوشتن کلمه،نوشتن جمله،نوشتن نام تصویر و نوشتن نام تصویر در جمله ناقص است. ابتدا گویه ها بر اساس جدول مشخصات آزمون از کتاب فارسی اول ابتدایی استخراج گردیدند.سپس این آزمون به صورت آزمایشی بر روی یک نمونه ۱۸۲ نفری از دانش آموزان ،(۹۱ پسر و ۹۱ دختر)که پایه اول ابتدایی را به پایان رسانده بودند به طور انفرادی اجرا گردید. نتایج یافته های آماری نشان داد که: ۱) توزیع نمرات در کل نمونه دارای چولگی منفی است و نسبت به توزیع نرمال کشیده تر است و آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن، آزمون نسبتاً آسانی بوده است .۲) همسانی درونی خرده آزمون ها به ترتیب برای خرده آزمون نوشتن کلمات ۰.۸۵، نوشتن نام تصویر ۷۶ .۰ و نوشتن نام تصویر در جمله ناقص ۰.۵۴ می باشد. ضریب پایانی برای کل آزمون در کل گروه نمونه مورد بررسی معادل ۹۳۴ .۰ است. ۳) روایی آزمون از طریق همبستگی آزمون پیشرفت تحصیلی نوشتن با آزمون هوشی ریون (۰.۵۱۰ >p و ۰.۲۰۵=r )، ونمره دیکته(۰.۰۰۰.< p و ۰.۳۶=r) و معدل درسی (۰.۰۰۰ >p و ۰.۲۸۷ =r ) مناسب است. همچنین ضریب همبستگی خرده آزمون ها با نمره کلی آزمون به ترتیب برای خرده آزمون نوشتن کلمات ۰.۹۲۱ ،نوشتن جملات ۰.۹۳۶،نوشتن نام تصویر ۰.۸۰۱۰ و نوشتن نام تصویردر جمله ناقص ۶۲۴ .۰ بدست آمد که تمامی ضرایب محاسبه شده در سطح ۰.۰۰۰ > p معنا دار می باشد. ۴) معنا داری مقادیر F حاصل از تحلیل واریانس چند متغیری برای بررسی معنا داری تفاوت نمرات خرده آزمون ها و نمره کلی آزمون در دو گروه دختر و پسر در خرده آزمون ها نشان داد که میانگین نمرات دختران در این بخشها بیشتر از پسرها بوده است.

کلید واژه: آزمون پیشرفت تحصیلی،پایایی، روایی، نوشتن

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.