ویژگی های گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ویژگی های گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ویژگی های گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ویژگی های گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ویژگی های گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در حیطه کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۲۷

در این پژوهش به بررسی برخی ویژگی های کلی گفتار و زبان دانش آموزان کم توان ذهنی مدارس استثنایی شهر تهران در سال ۱۳۸۰ پرداخته ایم. ۱۳۳ دانش آموز (۶۶ پسر و ۶۷ دختر) که در پایه های تحصیلی آمادگی مقدماتی، آمادگی تکمیلی، اول و دوم ابتدایی مشغول به تحصیل بوده و دارای طیف سن تقویمی ۶.۷ تا ۱۳.۶ سال بودند. این دانش آموزان با روش نمونه گیری چند مرحله ای از مدارس استثنایی شهر تهران انتخاب شدند. ابزار مورد استفاده در این تحقیق عبارت بود از «آزمون رشد زبان» که دارای ۶ خرده آزمون اصلی (واژگانی و نحوی) و ۳ خرده آزمون تکمیلی (تولیدی و شنیداری)، می باشد. با ترکیب نمرات ۶ خرده آزمون اصلی، ۶ نمره ترکیبی نیز به دست می آید. در این مطالعه برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از آزمون t، و آزمون ناپارامتری «یومان ویتنی» استفاده شد. نتایج به دست آمده از این مطالعه حاکی از این است که: ۱- جنسیت دانش آموزان بر عملکرد گفتاری و زبانی آنها تاثیری ندارد، ۲- سن تقویمی ۱۳ سالگی، مقطع بروز تفاوت در عملکرد دانش آموزان در اکثریت مهارت های زبانی مورد مطالعه است، ۳- پایه تحصیلی دوم، مقطع بروز تفاوت در عملکرد دانش آموزان در بیشتر مهارت های زبانی مورد مطالعه است، ۴- عملکرد دانش آموزان مبتلا به نشانگان داون از عملکرد دانش آموزان غیر داونی، بطور معناداری پایین تر و ضعیفتر است، ۵- بیشترین مشکل دانش آموزان در واژگان شفاهی و تقلید جمله بوده و کمترین مشکل ایشان در درک واژگانی (واژگان تصویری) است ۶- دو زبانگی بر عملکرد آزمودنی ها در مهارتهای زبانی مورد مطالعه بی تاثیر است.

کلید واژه: گفتار، زبان، کم توان ذهنی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.