مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در غرب و ایران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در غرب و ایران دارای ۲۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در غرب و ایران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در غرب و ایران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تطبیقی روند تحولات ارزشیابی آموزشی در غرب و ایران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز

تعداد صفحات :۲۸

در مقاله حاضر، هدف آن بوده است که با اتکا به دیدگاهی تطبیقی، پاسخی برای این پرسش فراهم شود که ارزشیابی آموزشی، طی دو قرن گذشته چه وضعی داشته و چگونه تکوین یافته است. گر چه ترسیم چگونگی تکوین ارزشیابی آموزشی در ایران بر پایه تحلیل منابع موجود به عمل آمده است؛ اما نظریه مدوس، استافل بیم و اسکریون (۱۹۸۸) در شناخت وضع ارزشیابی آموزشی در غرب، مبنای کار قرار گرفته است. تحلیل تاریخی، مدوس، استافل بیم و اسکریون (۱۹۸۸) از تحول ارزشیابی آموزشی در غرب، آنان را به این جمع بندی رسانده است که ارزشیابی آموزشی، شش دوره را تجربه کرده است و آنان این دوره ها را با عناوین دوره های دگرگونی (۱۹۰۰-۱۸۰۰)، کارایی و آزمون (۱۹۳۰-۱۹۰۰)، تایلری (۱۹۴۵-۱۹۳۰)، معصومیت (۱۹۵۷-۱۹۴۶)، بسط (۱۹۷۲-۱۹۵۸) و حرفه ای شدن (۱۹۸۳-۱۹۷۳) طبقه بندی کرده اند. در ایران نیز ارزشیابی آموزشی در تعامل با سایر جوامع بشری، طی همین دوره ها، تحول یافته؛ اما با آنچه در غرب گذشته، همسانی ندارد. تحلیل مدارک موجود نشان می دهد که ارزشیابی آموزشی در ایران از ابتدای قرن نوزدهم میلادی (۱۱۷۹) تاکنون، هفت دوره را گذرانده است و می توان آنها را با عناوین دوره های بی نیازی (۱۲۷۹-۱۱۷۹)، آگاهی (۱۳۰۹-۱۲۸۰)، تلاش رسمی (۱۳۲۴-۱۳۱۰)، دشواری (۱۳۳۶-۱۳۲۵)، علاقمندی (۱۳۵۱-۱۳۳۷)، اقدام (۱۳۷۰-۱۳۵۲) و امیدواری (۱۳۷۱ تاکنون) معرفی کرد. شایان ذکر است که این مرحله بندی به صورت تطبیقی صورت گرفته است و شک نیست که در یک نگاه تحلیلی، گستره و نام دوره ها متفاوت خواهد شد.

کلید واژه: ارزشیابی آموزشی، ایران، طبقه بندی، مطالعه تطبیقی، غرب، تحول ارزشیابی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.