مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی) دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی) :

مقاله تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی) که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۷ در پژوهش در علوم کشاورزی (JOURNAL OF RESEARCH IN AGRICULTURAL SCIENCE) از صفحه ۲۲۶ تا ۲۳۷ منتشر شده است.
نام: تعیین مزیت نسبی تولید و صادرات زردآلو (مطالعه موردی:استان آذربایجان شرقی)
این مقاله دارای ۱۲ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله زردآلو
مقاله آذربایجان شرقی
مقاله مزیت نسبی
مقاله ماتریس تحلیل سیاستی (PAM)

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
با تقویت تولید و صادرات محصولات مختلف، کشور می تواند در صحنه تجارت جهانی مزیت های مطلوب تری را به خود اختصاص دهد. در تحقیق حاضر با استفاده از اطلاعات جمع آوری شده از جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و سالنامه آمار بازرگانی خارجی به بررسی مزیت نسبی تولید با استفاده از شاخص هزینه منابع داخلی(DRC) و ماتریس تحلیل سیاستی ( (PAMپرداخته شد. سپس با بهره گیری از شاخص های مزیت نسبی آشکار شده (RCA) و شاخص مزیت نسبی آشکار شده متقارن (RSCA) مزیت نسبی صادراتی این محصول در ایران بررسی شد. نتایج نشان داد که با در نظر گرفتن شاخص هزینه منابع داخلی که برابر ۶/۰ بدست آمده، تولید این محصول دارای مزیت نسبی می باشد. نتایج حاصل از بررسی مزیت نسبی صادراتی نیز نشان داد که در فاصله بین سال های ۱۹۹۴-۲۰۰۰، ایران دارای مزیت نسبی صادراتی بوده ولی در سال های اخیر و از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۵ این مزیت وجود نداشته است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.