بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی کیفی عملکرد دبیرستان در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله روانشناسی

تعداد صفحات :۲۴

پژوهش حاضر عملکرد دوره متوسطه را در ایجاد و پرورش مهارتهای اجتماعی دانش آموزان با روش کیفی مورد بررسی قرار داده است. ابتدا چک لیستی مشتمل بر ۳۶۹ مهارت اجتماعی در ۹ گروه اصلی تهیه و روایی محتوایی آن توسط متخصصین تایید گردید. سپس چهار نفر از کارشناسان پس از گذراندن دوره آموزشی و آشنایی با مهارتهای اجتماعی و روش تحقیق کیفی، به مدت سه هفته به اجرای آزمایشی طرح پرداخته و در این مدت کاملا با مدرسه و کادر آن آشنا شدند. سپس به مشاهده رفتارهای چهار گروه شامل دبیران کلیه دروس و کلیه پایه ها، مشاوران، دبیران پرورشی و کادر دفتری (شامل مدیر، معاونین آموزشی و پرورشی) مشغول شدند. مشاهده و ثبت فراوانی مهارتهای اجتماعی به صورت کمی و کیفی انجام گرفت. علاوه بر آن، شیوه تدریس دبیران، وجود یا عدم وجود فعالیتهای گروهی در کلاس و مدرسه و چگونگی اجرای آن نیز به مدت چهار ماه مشاهده و ثبت گردید. در این مدت در مجموع، ۷۲۲۰۷ مهارت مشاهده و ثبت گردید. درصد فراوانی مهارتهای اجتماعی مشاهده شده به ترتیب عبارت بودند از: مهارتهای ارتباطی ۵۵.۴۶، جرات ورزی ۲۲.۶۱، مسوولیت پذیری ۶.۵۷، خودگردانی ۴.۰۷، مقابله ای ۳.۶۲، پر کردن اوقات فراغت ۲.۵۸، درک ارزشهای اجتماعی ۱.۸۴ و آشنایی با قوانین اجتماعی ۰.۴۴ درصد. نتیجه بدست آمده بیانگر آن است که اگر مدرسه بخواهد عملکرد واقعی و موثری در انتقال کلیه مهارتهای ضروری اجتماعی به دانش آموزان داشته باشد، باید فرصتهای عمدی، برنامه های مدون و طرحهای قابل اجرا در این زمینه داشته باشد و وضعیت موجود پاسخگوی تامین همه نیازهای اجتماعی دانش آموزان نیست.

کلید واژه: رشد اجتماعی، مهارت اجتماعی، آموزش مهارتهای اجتماعی، مدرسه، دانش آموز دوره متوسطه، پژوهش کیفی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.