آن سوی واژه ها، اندیشه های ما: تحلیل گفتمانی چند متن تبلیغ انتخاباتی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آن سوی واژه ها، اندیشه های ما: تحلیل گفتمانی چند متن تبلیغ انتخاباتی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آن سوی واژه ها، اندیشه های ما: تحلیل گفتمانی چند متن تبلیغ انتخاباتی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آن سوی واژه ها، اندیشه های ما: تحلیل گفتمانی چند متن تبلیغ انتخاباتی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آن سوی واژه ها، اندیشه های ما: تحلیل گفتمانی چند متن تبلیغ انتخاباتی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تبریز)

تعداد صفحات :۲۷

متن نوشتاری به عنوان یک کانال ارتباطی خاص زبانی حاوی سلسله فرایندهای پیچیده است که بین نویسنده و خواننده به وقوع می پیوندد، اگرچه این فرایندها ممکن است به ظاهر ناپیدا به نظر برسند. متن نوشتاری در واقع تظاهر صوری تعاملی است که در آن متکلم و مخاطب علی رغم داشتن فاصله زمانی و مکانی از یکدیگر در شرایطی مشابه با آنچه در ارتباط شفاهی و آنی رخ می دهد درگیر کنشها و واکنشها ارتباطی هستند، با این تفاوت که در ارتباط نوشتاری نویسنده خود مجبور است بافت ارتباطی را نیز در درون متن بیافریند. در واقع، نویسنده با این نحو می تواند دیدگاهها و نیات خود را به طور مستقیم و غیرمستقیم به خواننده ارائه و یا القاء نماید. بیان مستقیم منظور از جانب یک نویسنده به ندرت نیاز به تجزیه و تحلیل کلامی دارد. آنچه حائز اهمیت است این است که نویسنده چگونه بدون به کارگیری اشارات مستقیم، با به کارگیری شیوه های خاص موفق به القاء و ارائه آرا و نظرات خویش در زمینه ای بخصوص می گردد. این کار نیاز به تجربه و توانائی بهره گیری مؤثر و کارآمد نویسنده از ابزار موجود در زبان دارد. علم تحلیل کلام (سخن کاوی) در استخراج راهبردهای بیانی نویسنده در ابعاد گوناگون اجتماعی، فردی، سیاسی و … مورد استفاده قرار می گیرد. هدف اصلی این مقاله نمایش شیوه های درک مقصود اصلی نویسنده در ارائه پیام و استخراج الگوهای زیرساخت معنائی آن به کمک شیوه های رایج در سخن کاوی می باشد. به این منظور سه متن کوتاه منتخب از یک روزنامه کثیرالانتشار داخلی مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. هریک از این متون نوعی آگهی تبلیغاتی برای سه نامزد انتخاباتی هفتمین دوره انتخابات ریاست جمهوری می باشد. در این مقاله سعی براین است که جهت گیری مثبت و همدلی نویسنده با یکی از نامزدها و عدم همسوئی قلبی وی با سایر نامزدها- علی رغم فقدان نشانه های آشکار و مستقیم درون متنی- مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و نشان داده شودکه نویسنده برای نیل به این مقصود از کدام شیوه ها و الگوهای زبانی بهره جسته است.

کلید واژه:

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.