نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک دانشجویان پزشکی زاهدان در امتحان جامع علوم پایه :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی
تعداد صفحات :۱۲
مقدمه. امتحان جامع علوم پایه که اولین آزمون سراسری دانشجویان پزشکی بعد از شروع تحصیل میباشد، میتواند تا حد زیادی تواناییهای آنان را در گذراندن دوره ارزیابی کند. تجربه نشان داده است دانشجویانی که در امتحان ناموفق هستند در دورههای بعدی با مشکل مواجه خواهند بود. هدف از این تحقیق، تعیین نقش عوامل آموزشی – دموگرافیک بر نتیجه نمرات امتحان جامع علوم پایه پزشکی بود.روشها. در یک مطالعه توصیفی تحلیلی، کلیه شرکت کنندگان امتحان جامع اسفند ماه ۱۳۷۷ که ۷۳ نفر بودند، مورد مطالعه قرار گرفتند. نمرات کلیه دروس دوره، نمره امتحان جامع و برخی از متغیرهای اجتماعی دموگرافیک از پرونده آموزشی آنان استخراج گردید و با آمار توصیفی و استنباطی توسط نرمافزار SPSS مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و خطر نسبی مردودی در امتحان جامع مشخص گردید.نتایج. تعداد مردودین امتحان ۲۰ نفر و خطر نسبی مردودی در امتحان جامع برای دانشجویان ضعیف در درس بافتشناسی ۳۲/۱۰ و معنیدار بود. این نسبت برای درس ایمنیشناسی ۵۵/۴ و بهداشت۳، ۱۱/۴ و معنیدار بود. خطر نسبی مردودی برای ساکنین خوابگاه ۲/۷، سهمیه غیر مناطق ۴/۳ و افرادی که دوره علوم پایه را در بیش از ۵ نیمسال گذرانیده بودند،۱/۳ و معنیدار بود. مدل رگرسیون نیز نشان داد که دروس میکروبشناسی، فیزیولوژی۲، بافتشناسی، جنینشناسی و سهمیه همبستگی مستقیم و درس روانشناسی همبستگی معکوس با نمره امتحان جامع دارند.بحث. متغیرهای سهمیه، استفاده از خوابگاه و طول دوره علوم پایه از متغیرهای مرتبط با نمره یا نتیجه امتحان جامع هستند. متغیرهای فیزیولوژی۲، میکروبشناسی، بافتشناسی و سهمیه، با توجه به خطر نسبی بزرگ و معنیدار و ضریب رگرسیون بزرگ جزو مهمترین متغیرهایی هستند که با نمره یا نتیجه امتحان جامع بیشترین ارتباط را دارند.
کلید واژه: عوامل آموزشی، خصوصیات دموگرافیک، دانشجوی پزشکی، علوم پایه پزشکی، خطر نسبی، امتحان جامع
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.