هنجاریابی خرده آزمون های جور کردن ابزار و شکل مجموعه آزمون های استعداد عمومی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
هنجاریابی خرده آزمون های جور کردن ابزار و شکل مجموعه آزمون های استعداد عمومی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد هنجاریابی خرده آزمون های جور کردن ابزار و شکل مجموعه آزمون های استعداد عمومی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی خرده آزمون های جور کردن ابزار و شکل مجموعه آزمون های استعداد عمومی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن هنجاریابی خرده آزمون های جور کردن ابزار و شکل مجموعه آزمون های استعداد عمومی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه های علوم شناختی
تعداد صفحات :۱۴
هدف: این تحقیق با هدف تعیین روایی، پایایی و هنجاریابی آزمونهای جور کردن ابزار و جور کردن شکل، از مجموعه آزمون استعداد عمومی (GATB) انجام شده است. روش: جامعه تحقیق را کلیه دانشآموزان پایه اول دبیرستان شهر اصفهان تشکیل میدهند که از میان ۳۲۷۷۱ دانش آموز، ۱۲۰۰ دانشآموز به صورت خوشهای تصادفی انتخاب و از ۱۲۰۰ دانشآموز انتخابی، ۶۰۰ دانشآموز دختر پایه اول دبیرستان و ۶۰۰ دانشآموز پسر پایه اول دبیرستان به طور تصادفی گزینش شدند. آزمونهای جور کردن ابزار و شکل به وسیله دانشآموزان منتخب اجرا شد. نتایج به وسیله روشهای آماری آلفای کرونباخ، ضریب همبستگی دو رشتهای، روش تحلیل عاملی و محاسبه نمرات استاندارد Z و IQ انحرافی با میانگین ۱۰۰ و انحراف معیار ۱۵، نمرهt و نمرههای نه بخشی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافتهها: همه سوالهای آزمون جور کردن شکل از قوه تمیز کافی برخوردار بودند و فقط این ضریب در سوالهای ۱، ۳ و ۳۴ تا ۶۰ کم به نظر آمد که دلیل آن در سوالهای ۳۴ تا ۶۰ کم بودن زمان پاسخگویی بود. سوالهای ۱۵، ۲۱ و ۲۸ تا ۴۹ آزمون جور کردن ابزار، از قوه تمیز کافی برخوردار بودند و این تمیز در سایر سوالها کم و یا حتی صفر بود. به منظور برآورد پایایی آزمونهای جور کردن ابزار و شکل از ضریب آلفای کرونباخ استفاده شد. ضرایب آلفای به دست آمده به ترتیب برابر با ۹۰/۰ و ۸۷/۰ بودند. جهت بررسی روایی سازه آزمونهای جور کردن ابزار و شکل و پاسخ به این پرسش که هر کدام از آزمونها چند عاملی است، از تحلیل عامل استفاده شد. نتایج نشان داد که آزمونهای دو گانه استعداد عمومی (آزمون جور کردن ابزار و جور کردن شکل) از روایی سازه کافی و قابل قبول برخوردار است. نتیجهگیری: با انجام این مطالعه، از دو مجموعه ۳۱ و ۲۸ سوالی این ابزار با هنجارهای به دست آمده میتوان برای مشاوره تحصیلی در آموزش و پرورش مورد استفاده کرد.
کلید واژه:
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.