نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن نقایص کارکردهای اجرایی در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : تازه های علوم شناختی
تعداد صفحات :۱۲
هدف: این بررسی با هدف مقایسه کارکردهای اجرایی (EF) در کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی (ADHD) با کودکان طبیعی انجام شده است. روش: بیست کودک مبتلا بهADHD (بر اساس ملاکهای DSM-IV-TR) با ۱۹ کودک سالم، به وسیله آزمونهای برج لندن (نگاشت کامپیوتری)، عملکرد مداوم و استروپ مقایسه شدند. یافتهها: در آزمون برج لندن، عملکرد کودکان مبتلا به ADHD ضعیفتر از کودکان طبیعی بود. از نظر آماری، این اختلاف به ویژه در سطوح ۲ و ۳ آزمون برج لندن معنیدار بود. در آزمون عملکرد مداوم، از لحاظ آماری، خطای ارتکاب در کودکان مبتلا به ADHD به طور معنیداری بیشتر از گروه کودکان طبیعی بود. خطای حذف در کودکان ADHD بیشتر از گروه طبیعی بود، ولی از نظر آماری معنیدار نبود. در آزمون استروپ، از نظر شاخص تمایز، یعنی اختلاف زمان نقاط و زمان رنگها، بین دو گروه اختلاف قابل ملاحظهای مشاهده نشد، ولی زمانی که برای نام بردن رنگها لازم بود در کودکان ADHD در هر سه کارت به طور معنیداری بیشتر از گروه کنترل بود. نتیجهگیری: این مطالعه نشان داد که کارکردهای اجرایی کودکان مبتلا به ADHD در مقایسه با کودکان طبیعی، دارای درجاتی از اختلال است که این نقص به ویژه در مهار پاسخها بیشتر نمایان میشود.
کلید واژه:
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.