نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلال های روانی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلال های روانی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلال های روانی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلال های روانی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلال های روانی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : یافته

تعداد صفحات :۸

مقدمه: در سالهای اخیر مطالعات گوناگونی در رابطه با نگرش اقشار مختلف جامعه نسبت به بیماری های روانی انجام شده است که نتایج آن توانسته‌ است که با برنامه ریزی بهینه در این مقوله، تحولات مثبتی در بهبود نگرش جامعه ایجاد نماید. هدف از انجام این مطالعه نیز بررسی نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی نسبت به اختلالهای روانی بود. مواد و روش کار: در این مطالعه توصیفی- مقطعی به بررسی نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی نسبت به اختلال های روانی پرداخته شدند. تعداد ۶۰۰ دانش‌آموز (شامل ۳۰۱ دانش‌آموز دختر و ۲۹۹ دانش ‌آموز پسر) به صورت تصادفی و چند مرحله‌ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات یک پرسشنامه شامل: سوالاتی پیرامون مشخصات دموگرافیک و سنجش نگرش دانش آموزان بود. اطلاعات به دست آمده توسط نرم‌افزار SPSS 9.1 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج بدست آمده نشان داد که ۵۸.۸ درصد دانش‌آموزان دارای نگرش منفی و ۴۱.۲ درصد دارای نگرش مثبت نسبت به اختلال های اعصاب و روان بودند. آزمون آماری t اختلاف معنی‌داری بین میزان نوع و نگرش دانش‌آموزان دختر و پسر نشان نداد (p>0.05). بین پایه تحصیلی با نگرش دانش‌آموزان نسبن به اختلالات اعصاب و روان از لحاظ آماری رابطه معنی دار وجود داشت (p<0.05). 77 درصد دانش‌آموزان اظهار داشتند در صورت برخورد با بیماران مبتلا به اختلال اعصاب و روان به آنها توصیه مراجعه به پزشک و افراد واجد صلاحیت را می دهند. ۵۴ درصد دانش‌آموزان، عدم آگاهی و توجه والدین به فرزندانشان را در بروز اختلالهای اعصاب و روان موثر دانستند. ۴۶.۳ % تنبیه بدنی از طرف معلم و مسئولین مدرسه را در بروز اختلالات اعصاب و روان موثر دانستند. ۹۰% آنها به آموزش از طریق روانپزشک یا روانشناس درمدرسه علاقه زیادی نشان دادند. نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان می‌ دهد نگرش دانش‌آموزان دبیرستانی شهر خرم‌آباد نسبت به اختلالات اعصاب و روان در سطح مطلوبی نیست. با توجه به اینکه ریشه اختلالهای اعصاب و روان از عدم آگاهی و نگرش نادرست به این مقوله است، ضروری است که با نگاهی ژرف به این مسئله با برنامه‌ریزی صحیح در جهت تغییر نگرش دانش‌آموزان گام موثری در جهت سلامت و بهداشت روانی نوجوانان برداشته شود.

کلید واژه: نگرش اختلالهای روانی، دانش آموزان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.