مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) خدمات آموزشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
12 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) خدمات آموزشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) خدمات آموزشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) خدمات آموزشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M) خدمات آموزشی و دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : افق دانش

تعداد صفحات :۸

مقدمه و اهداف: در عصر حاضر سازمانها بصورت فزاینده ای با محیط در حال تغییر رو به رو هستند و مجبورند که خود را با این عوامل سازگار نمایند. این تغییرات ناشی از عواملی همچون ماهیت نیروی کاری، تکنولوژی، نوسانات اقتصادی، رقابت، روند اجتماعی، افزایش تعداد دانشجویان و سیاستهای کلی جهانی است. ارتقا مستمر کیفیت یک دیده گاه فلسفی و مدیریتی جامع است که بر سه محور پاسخ به نیازها و انتظارات مشتریها تمرکز بر فرآیند ارایه خدمات و ارتقا مستمر بنا شده و این فلسفه مدیریتی در نهایت منجر به نوسازی سازمان می گردد.این پژوهش با هدف کلی تعیین مدیریت کیفیت جامع خدمات آموزشی و دانشجویی واحدهای ارایه کننده خدمات در دانشکده علوم پزشکی گناباد و انطباق آن با رضایت دانشجویان بعنوان مشتریان گیرنده این خدمات در سال ۱۳۸۰ انجام شده است.مواد و روش کار: این پژوهش توصیفی پیمایشی مقطعی است که همبستگی متغییرها به صورت دو به دو و انطباق آنها با استفاده از قضیه حد مرکزی مورد مطالعه قرار گرفته، جامعه پژوهش دانشجویان مشغول به تحصیل در زمان جمع آوری داده ها در دانشکده علوم پزشکی گناباد بوده و نمونه گیری به روش تصادفی طبقه ای متناسب با حجم انجام شده است.ابزار پژوهش پرسشنامه کیفیت جامع موسسات کیفیت فدرال آمریکا و ارزیابی رضایتمندی دانشجو بوده و داده های جمع آوری شده از هشت واحد ارایه کننده خدمات و ۱۰۰ دانشجو بعنوان نمونه با استفاده از روشهای آماری توصیفی و استنباطی شامل میانگین، ضریب همبستگی ناپارامتری اسپیرمن و قضیه حد مرکزی تجزیه و تحلیلی شده و استنتاج انجام گردیده است.نتایج: بین رضایتمندی دانشجویان از خدمات آموزشی و واحد کتابداری و اطلاع رسانی پزشکی که دارای بالاترین نمره T.Q.M که به ترتیب ۱۳۸ و ۱۲۲ بوده است انطباق وجود داشته و بین نمره رضایتمندی آنان از خدمات واحد دیداری شنیداری، تربیت بدنی، امور فرهنگی، سلف سرویس و امور خوابگاهها که به ترتیب دارای نمره۱۱۱T.Q.M ، ۱۰۵، ۱۰۱،۹۶ و ۸۵ می باشند نیز رابطه مستقیم و معنی دار وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان می دهد که: بیشترین امتیاز مدیریت کیفیت جامع (۱۳۸) مربوط به امور آموزشی و پس از آن به کتابخانه مرکزی و اطلاع رسانی پزشکی (۱۲۲) و کمترین امتیاز به امور خوابگاهها (۸۹) و سلف سرویس (۹۶) تعلق گرفته است و رضایتمندی دانشجویان نیز از امور آموزشی و کتابخانه بیشتر و از سلف سرویس و خوابگاهها کمتر بوده است و بین نمره (T.Q.M) واحدهای ارایه کننده خدمات و رضایتمندی دانشجویان رابطه مستقیم و معنی دار وجود دارد.بنابراین برای دستیابی به رضایتمندی بیشتر دانشجویان بعنوان مشتریان گیرنده خدمات آموزشی و دانشجویی باید در ارتقا مستمر کیفیت خدمات تلاش کرد.

کلید واژه: مدیریت کیفیت جامع (T.Q.M)، دانشجویان، رضایتمندی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.