بررسی شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان (۱۳۸۳)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان (۱۳۸۳) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان (۱۳۸۳) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان (۱۳۸۳)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان (۱۳۸۳) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش
تعداد صفحات :۸
سابقه و هدف: اختلال تلفظی به دلیل اشکالاتی که در برقراری ارتباط با دیگران ایجاد میکند، مانع بزرگی در راه پیشرفت فرد در جامعه محسوب میشود و حتی ممکن است باعث افت تحصیلی فرد شود. بهطور کلی حدود ۵ درصد کودکان دبستانی دچار اختلال تولیدی (تلفظی) میباشند، به طوری که ارجاع آنها به مراکز گفتاردرمانی ضروری است. در این تحقیق شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان مدارس ابتدایی شهر سمنان مورد بررسی قرار گرفته تا دامنه مشکل در این شهر ارزیابی شود. مواد و روشها: دراین مطالعه مقطعی، از میان دبستانهای ابتدایی شهر سمنان، ۵ مدرسه دخترانه و ۵ مدرسه پسرانه به طور تصادفی انتخاب شدند و تمام دانشآموزان این ده مدرسه (در مجموع۳۰۱۳ نفر) توسط گفتار درمان گرها مورد بررسی قرار گرفته و از میان آنها دانشآموزانی که مبتلا به اختلال تولید بودند، جدا ساخته و آن گاه ارزیابیهای تکمیلی در کلینیکهای گفتار درمانی انجام گرفت. برای تحلیل دادهها از آزمون نسبت و کایاسکوئر و ضریب همبستگی پیرسن در سطح معنیداری ۵% استفاده شده است.یافتهها: یافتههای این تحقیق نشان داد که ۷/۸% (با فاصله اطمینان ۹۵%: ۷/۹-۷/۷%) کودکان دبستانی، مبتلا به اختلال تلفظی بودهاند که در ۸% آنها اختلال از نوع خرابگویی، بهویژه در آواهای [z] و [s] بودهاند. شیوع اختلالات تلفظی در دانشآموزان پسر بهطور معنیداری بیشتر از دانشآموزان دختر بوده است (۰۰۲/۰=P). بین نوع اختلال تلفظی و سن (۵۵/۰=P)، شدت اختلال تلفظی و جنس (۳۹۷/۰=P)، همچنین شدت اختلال تلفظی و سن رابطه معنیداری دیده نشد. نتیجهگیری: با توجه به میزان بالای اختلال خرابگویی در دانشآموزان مقطع ابتدایی، توصیه میگردد که والدین و اولیای مدارس این اختلال را جدی گرفته و در جهت ارجاع دانشآموزان به کلینیکهای گفتاردرمانی و درمان اهتمام لازم را به عمل آورند.
کلید واژه: اختلال تولیدی، اختلال تلفظی، اختلال خرابگویی، خطاهای جانشینی، لیسپ
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.