بررسی ارتباط عزت نفس و میزان فراگیری مهارتهای مراقبت از خود در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ سال مبتلا به فلج مغزی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط عزت نفس و میزان فراگیری مهارتهای مراقبت از خود در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ سال مبتلا به فلج مغزی دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط عزت نفس و میزان فراگیری مهارتهای مراقبت از خود در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ سال مبتلا به فلج مغزی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط عزت نفس و میزان فراگیری مهارتهای مراقبت از خود در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ سال مبتلا به فلج مغزی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط عزت نفس و میزان فراگیری مهارتهای مراقبت از خود در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ سال مبتلا به فلج مغزی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در پزشکی

تعداد صفحات :۵

سابقه و هدف: عزت نفس از فاکتورهای موثر در امر یادگیری است. کودکان مبتلا به فلج مغزی در امر یادگیری دچار مشکلات عدیده ای هستند، لذا بر آن شدیم تا نقش عزت نفس را در این خصوص ارزیابی نمائیم.مواد و روشها: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در نوجوانان پسر ۱۵-۱۱ ساله مبتلا به فلج مغزی در مرکز بهزیستی کودکان و نوجوانان استان تهران در سال ۱۳۷۷ انجام گرفته است. ۲۸ نفر با توجه به معیارهای انتخاب نمونه برگزیده شدند که یکی از فاکتورهای این انتخاب میزان عزت نفس واحدها براساس تست کوپراسمیت بوده است. از این ۲۸ نفر، ۱۴ نفر دارای عزت نفس بالا و ۱۴ نفر دارای عزت نفس پایین بودند. از پرسشنامه کوپراسمیت و چک لیست مهارتهای مراقبت از خود برای جمع آوری داده ها استفاده شد. چک لیست مربوطه در دو مرحله یکی قبل از آموزش مهارتهای مراقبت از خود و سپس بعد از اجرای برنامه آموزشی مورد بررسی قرار گرفت. در این تحقیق به منظور تعیین پیشرفت فراگیری در هر گروه آزمایشی از آزمون t زوج و بمنظورمقایسه دو گروه از آزمون t مستقل استفاده شد.یافته ها: گروه عزت نفس پایین در کل عملکرد مراقبت از خود از میانگین ۲۶.۲ به ۳۲.۷ رسیده است و گروه عزت نفس بالا از میانگین ۳۸.۲ به ۵۰.۷ رسیده است که اختلاف ها معنی دار می باشد. گروه عزت نفس بالا میزان فراگیری بیشتری در تمامی حیطه های مراقبت از خود بجز حیطه تغذیه نشان داد.نتیجه گیری و توصیه ها: آموزش موجب ارتقای عملکرد خود مراقبتی در هر دو گروه عزت نفس بالا و پایین گشته، لیکن در گروه عزت نفس بالا این اختلاف از نظر آماری بیشتر از گروه دیگر است.

کلید واژه: فلج مغزی، عزت نفس، خودمراقبتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.