اسقاط تکلیف در عرفان اسلامی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
اسقاط تکلیف در عرفان اسلامی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد اسقاط تکلیف در عرفان اسلامی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اسقاط تکلیف در عرفان اسلامی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن اسقاط تکلیف در عرفان اسلامی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانشکده ادبیات و علوم انسانی (تهران)
تعداد صفحات :۱۸
برای عارف در مراحل سلوک، مقامات و احوالی پیش می آید که تنها برای کسانی قابل فهم است که آن مراحل را طی کرده باشند. زیرا عرفان مانند هر علمی دیگر علاوه بر موضوع و مسایل خاص خود به روح لطیف و ذوق ظریف و عشق عفیف نیز نیاز دارد، تا قابل فهم و درک شود. اما برای غیر عارف اگر بخواهد از راه مطالعه آن مسایل را بفهمد ناچار است آن مقدمات و مسایل را بداند.به این خاطر به بحث “صحو”، “سکر”، “جمع”، “فرق” و “وقت” پرداخته شد و “فرق” مقام بندگی نامیده شد. در این مقام عارف بخود قائم است و بر عبادات و تکلیف واقف است. و “سکر” مردن جنبه بشری است که در آن نور حقیقت بر عقل و بصیرت غلبه می کند و در “جمع” حق بدون خلق مشاهده می شود. و رنگ و تعدد به کنار می رود و حتی اظهار عبادت نوعی شرک و نگرش به عبادتگر است. و آنگاه در مقام “فرق بعدالجمع” اگر جذبه انوار الهی سالک را فرا گیرد، شوریده و آشفته می گردد و بر مقتضای “وقت” خود عمل می کند و تکلیف همان عمل کردن به مقتضای وقت است و نسبت به تکلیف ظاهر، غیر مکلف است. زیرا که تکلیف به کسی تعلق می گیرد که از تکلیف آگاه باشد.
کلید واژه: صحو، سکر، فرق، جمع، فرق بعدالجمع، فنا، اسقاط تکلیف
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.