وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های ۷۵-۱۳۷۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های ۷۵-۱۳۷۲ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های ۷۵-۱۳۷۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های ۷۵-۱۳۷۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن وضعیت روند تحصیلی دانشجویان رشته دندانپزشکی مقطع بالینی دانشگاه علوم پزشکی بابل، ورودی های ۷۵-۱۳۷۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل

تعداد صفحات :۶

سابقه و هدف: یکی از ارکان ضروری و اجتناب ناپذیر بهبود کیفیت نظام آموزشی دانشگاه ها، ارزشیابی مداوم وضعیت تحصیلی دانشجویان در دوره های مختلف است. این مطالعه به منظور بررسی وضعیت آموزشی دانشجویان رشته دندانپزشکی بابل و روند تحصیلی آنان در مقطع بالینی در ورودی های ۷۵-۱۳۷۲ به انجام رسید. مواد و روشها: این بررسی توصیفی ـ تحلیلی به روش مقطعی بر روی تمامی ۱۰۴ دانشجوی فارغ التحصیل دانشکده دندانپزشکی بابل تا سال ۱۳۸۱ که از طریق کنکور سراسری پذیرش شده و تمامی دروس اختصاصی خود را در این دانشکده گذرانیده بودند به انجام رسید. و پس از تکمیل اطلاعات زمینه ای، متغیرهای دروس نظری، عملی و کلی، همچنین معدل دوران علوم پایه و نمرات امتحان علوم پایه برای هر دانشجو در نظر گرفته شد. برای آنالیز داده ها از آزمونهای آماری t-test و ANOVA و همچنین ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد و P<0.05 معنی دار تلقی شد. یافته ها: نتایج نشان داد که از چهار دوره دانشجویان مورد مطالعه، وضعیت تحصیلی از دوره اول (ورودی های ۱۳۷۲) به ورودی های آخر (۱۳۷۵) روند رو به رشدی داشته است. دانشجویان با بالاترین میانگین نمرات (۱۵.۶۴) متعلق به ورودی های ۱۳۷۵ بوده و پائین‌ترین میانگین (۱۴.۹۲) به ورودی های ۱۳۷۲ تعلق داشته است. در این مطالعه دانشجویان دختر در مقایسه با پسر، و همچنین سهمیه مناطق در مقایسه با دانشجویان با سهمیه ایثارگران از میانگین نمرات بهتری در دروس نظری، عملی، معدل دوران علوم پایه و میانگین نمرات امتحان جامع علوم پایه برخوردار بودند.نتیجه گیری: باتوجه به نتایج این بررسی، توجه به مسایلی از قبیل تکمیل کادر هیات علمی دانشکده، ایجاد فضای فیزیکی مناسب و تمرکز بخش های آموزشی در یک محل، موجب روند رو به رشد وضعیت تحصیلی دانشجویان خواهد شد.

کلید واژه: دانشجوی دندانپزشکی، مقطع بالینی، وضعیت تحصیلی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.