نظرات دانشجویان از نحوه تدریس نظری در دانشگاه علوم پزشکی بابل (نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نظرات دانشجویان از نحوه تدریس نظری در دانشگاه علوم پزشکی بابل (نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰) دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نظرات دانشجویان از نحوه تدریس نظری در دانشگاه علوم پزشکی بابل (نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نظرات دانشجویان از نحوه تدریس نظری در دانشگاه علوم پزشکی بابل (نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نظرات دانشجویان از نحوه تدریس نظری در دانشگاه علوم پزشکی بابل (نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی بابل

تعداد صفحات :۸

سابقه ‏‏و‏ هدف: یکی از روش های متداول جهت ارزیابی میزان موفقیت در دستیابی به اهداف غایی برنامه های آموزشی، ارزشیابی اساتید توسط دانشجویان است. در این مطالعه با بهره گیری از نظرات فراگیران، به بررسی نحوه تدریس نظری اساتید دانشگاه علوم پزشکی بابل پرداخته شده است. مواد ‏و روشها: این مطالعه به صورت توصیفی ـ تحلیلی و به روش مقطعی بر روی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بابل در ۸ رشته مختلف و در نیمسال اول تحصیلی ۸۱-۱۳۸۰ انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه مدون مرکز توسعه آموزش پزشکی وزارت متبوع (با پایایی و روایی تایید شده و مقیاس درجه بندی لیکرت) بود که در هفته ۱۶-‏۱۴ ترم تحصیلی، بین تمامی دانشجویان به صورت سرشماری عمومی توزیع و در نهایت ۴۳۴۶ پرسشنامه جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده پس از ورود به نرم افزار SPSS توسط تست های غیرپارامتری Kruskal-Wallis و ضرایب همبستگی اسپرمن و پیرسون مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته‏ها: میانگین و انحراف معیار رضایتمندی دانشجویان از نحوه تدریس نظری (با حداقل صفر و حداکثر (۴.۹۵±۰.۸) (۴ امتیاز بود که دردانشجویان پرستاری (۳.۲۶)، رادیولوژی (۲.۹۵)، اطاق عمل (۲.۹۴)، مامایی (۲.۹۴)، دندانپزشکی (۲.۸۸)، علوم آزمایشگاهی (۲.۶۸)، هوشبری (۲.۶۶) و پزشکی (۲.۶۶) بود. با آزمون Kruskal-Wallis میانگین رضایت از تدریس نظری در ارتباط با تمامی سوالات پرسشنامه معنی دار به دست آمد (P=0.000) و ضریب همبستگی اسپیرمن نیز بین سوالات پرسشنامه کاملا معنی دار بود (P=0.000) مطابق نظرات دانشجویان، حضور به موقع اساتید در کلاس (۸۸.۷%)، رعایت تناسب مطالب با سطح علمی فراگیران (۷۸.۳%)، اولویت تدریس مطالب ضروری (۷۸.۶%)، استفاده مؤثر از وسایل کمک آموزشی (۶۲.۴%)، تسلط بر موضوع درس (۸۳.۶%)، قدرت اداره ورهبری کلاس (۸۴.۵%) و ایجاد انگیزه برای تحقیق و پژوهش از جانب اساتید در (۶۶.۲%) موارد «خوب» ارزیابی گردید.نتیجه‏گیری: با توجه به نتایج این مطالعه اساتید باید با در نظر گرفتن تناسب علمی مطالب با فراگیران و اولویت تدریس مطالب ضروری و تاکید بر جنبه کاربردی آنها، از وسایل کمک آموزشی نیز بیشترین استفاده را ببرند.

کلید واژه: تدریس نظری، استاد، دانشجو

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.