نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن نقد و بررسی مبانی فلسفی الگوی آموزشی تفکر انتقادی ماتیو لیپمن :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم انسانی الزهرا

تعداد صفحات :۲۴

نقد و بررسی مبانی فلسفی و تربیتی الگوهای آموزش تفکر انتقادی در دهه های اخیر توجّه بسیاری از محققان تعلیم و تربیت را به خود جلب کرده است. یکی از این الگوها که جاذبه تحقیقی زیادی دارد، الگوی آموزش تفکر انتقادی “ماتیو لیپمن” است. لیپمن این الگو را در سال های آخر دهه ۱۹۶۰ طراحی و سپس در “مؤسسه پیشبرد فلسفه برای کودکان” به اجرا در آوردهدف از نگارش این مقاله بررسی مفروضات زیر ساخت و مبانی فلسفی الگوی لیپمن است. برای تحقق این هدف، ابتدا دیدگاه های “زمینه گرایی” و “نسبیت گرایی” مورد اعتقاد لیپمن بررسی می گردد، سپس محدودیت های این دو دیدگاه نشان داده می‌شود و در پایان پیشنهاداتی مبنی بر به کارگیری دیدگاه “عینیت گرایی- زمینه گرایانه” در زمینه تربیت تفکر انتقادی و نگریستن به مولفه های دانشی و نگرشی به عنوان مضامین اصلی پرورش روح انتقادی ارائه می‌گردد.

کلید واژه:

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.