جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن جایگاه نظریه های تربیتی در عمل معلم :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد صفحات :۲۱

معلم فردی آموزش دیده است که برای راهنمایی و جهت دهی تجارب آموزشی دانش آموزان رسماً مأمور گردیده است. وی آخرین حلقه در فرآیند عملی سازی نظریه های تربیتی و واسطه نظام آموزش و پرورش و دانش آموزان است.کار معلم دارای ویژگی های نظام مندی و ماهیتی کل گرایانه، پیچیدگی، عدم تعیین، کثرت عمل، محدودیت زمانی، دخالت اخلاق و تعاملات اخلاقی، و نیاز به عقلانیت است. برخی نظیر آیزنر تدریس را هنر و برخی نظیر دیوید کار آن را با داوری های اخلاقی که تدریس را به عقل عملی ملحق می سازد عجین می دانند. با این وصف، اکثر صاحب نظران عمل معلم را نیازمند نظریه می شناسند و این نیاز را در جهات متفاوتی بیان می کنند. اما آنچه باعث می شود که آموخته های معلمان مطابق اظهاراتشان در میدان عمل چندان کارآ نباشد عبارتند از: ۱) معلمان عموماً نگرش واقع بینانه ای نسبت به نظریه ها ندارند؛ ۲) معلمان نسبت به نظریه ها تعلق خاطر نمی یابند؛ ۳) معلمان با موقعیت هایی که نظریه ها باید مورد استفاده قرار گیرند آشنایی کافی ندارند. برای رفع اشکالاتی از این دست است که موضوع تربیت معلم نیازمند توجهی عمیق و همه جانبه است.

کلید واژه: نظریه تربیتی، معلم، تدریس، عمل تربیتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.