شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارایه شده در مراکز بهداشتی شهرستان کاشان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی قزوین

تعداد صفحات :۹

زمینه :اولین گام اسای در تدوین برنامه های ارتقای کیفیت ، شناخت ادراک ها و انتظارهای دریافت کنندگان خدمت از کیفیت خدمات ، تعیین شکاف کیفیت و اتخاذ راهکارهایی برای رفع شکاف است.هدف : مطالعه به منظور تعیین شکاف کیفیت خدمات بهداشتی اولیه ارائه شده در مراکز بهداشتی و خانه های بهداشت شهرستان کاشان انجام شد. مواد و روش ها : این مطالعه مقطعی در سال ۱۳۸۱ بر روی ۳۰۰ نفر از زمان دریافت کننده خدمات بهداشتی اولیه انجام شد. نمونه گیری به روش خوشه ای تصادفی ودر خوشه ها به روش تصادفی منظم بود. گردآوری داده ها به کمک پرسش نامه تدوین شده بر اساس ابزار SERVQUAL که شکاف کیفیت را در پنج بعد خدمت اندازه گیری می نماید ، انجام شد. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی و تحلیلی و ضریب همبستگی تحلیل شدند.یافته ها : به طور کلی شکاف کیفیت در خدمات ارائه شده وجود داشت . کمترین شکاف کیفیت در بعد ملموس خدمت و بیش ترین شکاف در بعد پاسخ گویی به دست آمد. سن پاسخ گویان با نمره های شکاف همبستگی مستقیم (P<0.0001 و ۴۸/۰=r) و میزان تحصیلات آنها با نمره های شکاف ارتباط معکوس داشت (۰۰۱/۰=p و ۲۶/۰=r). محل دریافت خدمت با نمره های شکاف کیفیت ارتباط معنی دار داشت (۰۰۳/۰=p و ۲۴/۰=r)، ولی بین شغل و شکاف کیفیت ارتباط معنی دار مشاهده نشد.نتیجه گیری : یافته ها نشان داد خدمات ارائه شده در هیچ یک از ابعاد فراتر از حد انتظار پاسخ گویان نبود ودر این مراکز برای بهبود ارائه خدمت فرصت هایی وجود دارد.

کلید واژه: خدمات بهداشتی اولیه، مراکز بهداشتی، مدیریت خدمات بهداشتی، روش ها

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.