بررسی تطبیقی تضاد معنائی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی تضاد معنائی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی شهر تهران دارای ۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی تضاد معنائی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی تضاد معنائی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی تضاد معنائی در دانش آموزان شنوا و ناشنوای پایه پنجم ابتدایی شهر تهران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۵

مقدمه. آسیب دیدگان شنوایی‌ به دلیل ضایعاتی‌ که در یکی‌ از اصلی‌ ترین بخشهای‌ دستگاه ارتباطی‌شان وارد شده است . دچار پریشانی‌ و اختلالات قابل توجهی‌ در برقراری‌ ارتباط می‌شوند. پژوهش حاضر به بررسی برخی‌ تفاوتهای‌ پردازشی‌ اطلاعات بین دو گروه دانش‌آموران شنوا و ناشنوای‌ پایه پنجم دبستان می‌ پردازد. در این پژوهش توانایی‌ پردازش اطلاعات مربوط به کلمات متضاد در حیطه معنی ‌شناسی‌ مورد بررسی‌ و مقایسه قرار گرفت. روشها. جامعه مورد مطالعه این پژوهش شامل کلیه دانش آموزان پایه پنجم ابتدای‌ شهر تهران می‌باشد که دارای‌ افت شنوایی بیش از ۷۰ دسی ‌بل در مقیاس‌ Best Bunaural Average بودند و به منظور مقایسه به همان تعداد از زمان مناطق آموزش و پرورش شهر تهران از بین دانش آموزان شنوا، مورد بررسی‌ قرار گرفتند. متغیرهای‌ مورد بررسی این پژوهش شامل چهار متغیر غیر زبانی‌ سن، جنس، افت شنوایی‌ و زبان پردازشی‌ بودند و نیز پنچاه متغیر زبانی‌ از واژه‌های‌ رایج زبان فارسی‌ که غالبا در مقوله صفات قرا داشته، می ‌شد و آزمودنیها (شنوا و ناشنوا) بایستی‌ با خواندن کلمات این آزمون، مخالف آنها را در جای‌ مناسب می ‌نوشتند. زمان انجام آزمون نیز به دقت محاسبه می‌شد. نتایج. ترتیب پاسخگویی‌ درست به واژه‌ها در دو گروه، تفاوت قابل ملاحظه ‌ای‌ دارد. ترتیب واژه‌های‌ فرا گرفته شده براساس‌ پاسخهای‌ درست در دو گروه، تفاوت قابل ملاحظه ‌ای‌ دارد. زمان پردازش در گروه شنوا کوتاهتر و سرعت پردازش سریعتر است. بین دو گروه درکل آزمودنی ها، جنس مونت پاسخ «درست» بیشتری‌ را ارائه دادند. بحث. در مورد زمان پردازش بین دو جنس از هر گروه تفاوت معنی ‌داری‌ مشاهده نشد ولی‌ اطلاعات بین گروه شنوا و ناشنوا تفاوت معنی ‌دار بود و نشانگر سرعت بیشتر در پردازش اطلاعات در ذهن گروه شنوا نسبت به ناشنوا بود و این تفاوت به احتمال‌ زیاد مربوط به پایین بودن خزانه واژگان و سرعت دست ‌یابی‌ به اطلاعات موجود در گروه ناشنوا می ‌باشد.

کلید واژه: زبان، زبانشناسی‌، پردازش، تضاد معنایی‌

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.