مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان :

مقاله زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی گرگان از صفحه ۸۴ تا ۹۰ منتشر شده است.
نام: زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله دختران
مقاله آموزش بهداشت باروری
مقاله نوجوان
مقاله والدین
مقاله معلم
مقاله گرگان

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: نوجوانی دوره پرتلاطمی است که تغییرات جسمانی، جنسی و روانی زیادی را در بردارد. لذا محققین معتقدند که نوجوانان در دوران بلوغ باید از آگاهی های لازم این دوره بحرانی مطلع گردند؛ زیرا ناآگاهی و بی اطلاعی آنان امکان بروز انحرافات و لغزش های جنسی را بیشتر می کند. این مطالعه به منظور تعیین زمان و روش مناسب آموزش بهداشت باروری به دختران از دیدگاه والدین و معلمان شهر گرگان انجام شد.
روش بررسی: در این مطالعه توصیفی ۴۰۰ والد (۲۰۰ زوج) و ۵۰ معلم دانش آموزان دبیرستان های دخترانه شهرگرگان طی سال ۱۳۸۲ به روش نمونه گیری چندمرحله ای انتخاب شدند. با استفاده از پرسشنامه مشتمل بر دو بخش خصوصیات دموگرافیک و نظرسنجی که خود شامل سه مبحث لقاح و حاملگی، تنظیم خانواده و ایدز و بیماری های مقاربتی بود؛ داده ها جمع آوری شدند. برای تعیین فراوانی و درصد داده ها از آمار توصیفی با استفاده از نرم افزار SPSS-9 استفاده شد.
یافته ها: ۴۳۵ درصد از مادران و ۳۸.۵درصد پدران بهترین زمان آموزش لقاح و حاملگی را هنگام ازدواج و ۴۶درصد از معلمان بهترین زمان را سال سوم و پیش دانشگاهی ذکر کردند. ۵۵ درصد والدین و ۵۶ درصد معلمان زمان مناسب برای آموزش تنظیم خانواده را هنگام ازدواج مناسب دانستند. ۳۲ درصد معلمان بهترین زمان را برای آموزش ایدز و بیماری های مقاربتی سال سوم دبیرستان و دوره پیش دانشگاهی ذکر نمودند. همچنین ۳۰.۷درصد پدران و ۳۸درصد معلمان، سال اول و دوم دبیرستان را زمان مناسب برای آموزش عنوان نمودند. ۴۵ درصد مادران و ۴۴ درصد معلمان مناسب ترین روش آموزش را مراجعه نوجوان به مامای حاضر در مدرسه بیان کردند.
نتیجه گیری: این مطالعه نشان داد که بیشتر والدین و معلمان با آموزش بهداشت باروری در دوران دبیرستان و هنگام ازدواج موافق بوده و مناسب ترین روش اطلاع رسانی را تدریس در مدرسه و حضور ماما در مدارس به عنوان مشاور ذکر کردند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.