دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص بعضی از شاخص های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۳۸۰)
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص بعضی از شاخص های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۳۸۰) دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص بعضی از شاخص های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۳۸۰) کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص بعضی از شاخص های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۳۸۰)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن دیدگاه اعضای هیات علمی در خصوص بعضی از شاخص های آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (۱۳۸۰) :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه (بهبود) (journal of kermanshah university of medical sciences)
تعداد صفحات :۱۳
سابقه و هدف: با توجه به اینکه در شرایط زندگی امروز، نیازهای جامعه در حال تغییر دایمی هستند، چنین توصیه شده که ما نیز میبایست در آموزش خود تغییر ایجاد کنیم. نظر به اینکه استفاده از تجربیات مدرسان میتواند نقش مهمی در این خصوص داشته باشد و با توجه به کمبود اطلاعات در این زمینه، مطالعه حاضر به منظور تعیین دیدگاه اعضای هیات علمی در مورد بعضی از شاخصهای آموزشی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در سال ۱۳۸۰ صورت گرفته است. مواد و روشها: در این مطالعه توصیفی – تحلیلی از پرسشنامهای مشتمل بر دو قسمت (مشخصات دموگرافیک اعضای هیات علمی و نظرهای آنان در خصوص شاخصهای آموزشی) استفاده گردید . برای تعیین روایی از روایی محتوا و برای تعیین پایایی ابزار از یک مطالعه مقدماتی و تعیین آلفای کرانباخ استفاده شد که ضریب همبستگی ۷/۰ را نشان داد. برای تجزیه و تحلیل دادهها از آمار توصیفی و آمار تحلیلی (ضریب همبستگی و آزمون کای دو) استفاده شد. یافتهها: از مجموعه اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه، ۱۵۷ نفر پرسشنامه را تکمیل نمودند. ۶۹ درصد آنان مرد، محل اشتغال ۴/۷۴ درصد در دانشکده پزشکی، ۷/۹۰ درصد در کارگاههای روش تدریس شرکت کرده بودند و ۹/۶۶ درصد، کارگاهها را بانیازهای آموزشی مدرسان مناسب دانستند. همچنین عمدتا گذراندن دوره یا واحد خاصی را در خصوص روش تدریس برای مدرس الزامی (۹/۸۷) و زمان مناسب آن را قبل از شروع به کار دانسته اند. مهمترین مشکلات آموزشی را عدم توجه مسوولین به مشکلاتآموزشی (۳/۵۰%)، عدم هماهنگی رشتههای آموزشی با نیاز جامعه (۵۴%)، عدم تناسب تعداد دانشجویان با امکانات، فضای آموزشی و نیرویانسانی (۳/۵۰%) و همچنین نامناسب بودن گزینش دانشجو (۶/۶۸%) دانستند. بحث: بهرغم اینکه حدود یک سوم اعضای هیات علمی، کارگاههای روش تدریس را مناسب با نیازهای آموزشی خود ندانسته، اما عموما برگزاری کارگاههایی را بهشکل مداوم و متوالی ضروری دانسته اند. همچنین اعضای هیات علمی میزان توجه مسوولین به مشکلات آموزشی و میزان تناسب تعداد دانشجویان با امکانات و فضای آموزشی و نیروی انسانی را ضعیف ارزیابی نمودند. چنین به نظر می رسد که توجه بیش از پیش مسوولین به کمیت و کیفیت کارگاهها و رفع مشکلات آموزشی دانشگاه قابل تاکید است و استفاده از مشارکت بیشتر اعضای هیات علمی در این خصوص توصیه میگردد.
کلید واژه: شاخص های آموزشی، دیدگاه اعضای هیات علمی، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.