بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان ۸۱-۱۳۷۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان ۸۱-۱۳۷۹ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان ۸۱-۱۳۷۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان ۸۱-۱۳۷۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نتایج اجرای مدیریت کیفیت فراگیر در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان ۸۱-۱۳۷۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی همدان

تعداد صفحات :۹

هدف کلی این پژوهش تعیین نحوه کاربرد مدیریت کیفیت فراگیر(Total Quality Management) در نظامهای بهداشت و درمان کشورهای مختلف و طراحی الگوی مناسب و اجرای آن در شبکه های بهداشت و درمان استان همدان بود. مهمترین اهداف اختصاصی این پژوهش شامل، تحلیل روشها (برنامه های) اجرایی و دستاوردهای TQM در کشورهای مختلف از جمله ایران، طراحی الگوی اولیه TQM برای سیستمهای بهداشتی، اجرای مدل پیشنهادی در ۸ شبکه بهداشت و درمان استان همدان، تحلیل نتایج بکارگیری TQM ودر نهایت ارایه راهکارهای مناسب جهت اجرای موفق آن بود.روش پژوهش از نوع نیمه تجربی بود به صورتیکه پس ازیکسال از اجرای الگوی پیشنهادی در هشت شبکه استان همدان، نتایج کوتاه مدت ارزیابی شد.نتایج حاصله نشان از تغییرات مثبت در فرهنگ سازمانی، کار تیمی، فرایند گرایی و رضایت مشتری در جامعه مورد پژوهش داشت، بطوریکه ۵/۴۲ % موافق تغییرات مثبت فرهنگ سازمان بودند و ۵/۴۵% به افزایش اثر بخشی تیمهای بهبود کیفیت اذعان داشتند. از لحاظ جنبه های فنی پروژه های ارتقا کیفیت، شاخص قابلیت فرایند (Process Capability Ratio) در برخی فرآیندها افزایش قابل توجه داشت به نحوی که PCRفرآیندهای واکسیناسیون از ۸/۰ به ۰۸/۱، صدور کارت تندرستی از ۸۲/۰ به ۷۱/۱، مراقبت اطفال از ۵/۰ به ۳/۱، تحلیل گزارشهای خانه های بهداشت از ۲۴/۰ به ۵/۱ و تحویل قرص LD, HD از ۴۱/۰ به ۴۸/۱ ارتقا یافت. مهمترین عوامل پیش برنده در اجرای برنامه های TQM حمایت و تعهد مدیریت (۸۷%)، آموزشهای مستمر (۸۵%)، برنامه ریزی استراتژیک (۷۳%) ومشارکت کارکنان (۶۵%) بود.با توجه به نتایج بدست آمده، اجرای TQM در شبکه های بهداشت درمان استان همدان نه تنها به ارتقا کیفیت فرآیندهای کلیدی منجر گشته بلکه تحولات مثبت فرهنگی نیز بهمراه داشته است .

کلید واژه: برنامه ریزی استراتژیک، رضایت مشتری، شبکه بهداشت و درمان، مدیریت کیفیت فراگیر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.