مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یارگیری و یادداری دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یارگیری و یادداری دانشجویان پرستاری دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یارگیری و یادداری دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یارگیری و یادداری دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه تاثیر آموزش به روش سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یارگیری و یادداری دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله دانشگاه علوم پزشکی گیلان

تعداد صفحات :۱۲

مقدمه: گسترش روزافزون دانش پزشکی و پی آمد آن شنات مشکلات متعدد و از طرف دیگر تغییر نگرش از یادگیری”معلم محور” به “دانشجو محور” در آموزش عالی مسوولیتی جدید را برای برنامه ریزان، مدرسان و دانشجویان فراهم ساخته است، که یکی از محورهای اصلی آن انتخاب مناسب ترین روش یادگیری و یاددهی مرتبط با حرفه می باشد.هدف: در این میان روش یادگیری بر مبنای مساله بیش ازسایر روشها مورد توجه سازمانهای جهانی آموزش پزشکی قرار گرفته است. اما به منظور دستیابی به بهترین انتخاب ، نیاز به انجام تحقیقات در زمینه اثر بخشی روشهای مختلف یاددهی و یادگیری احساس می شود.مواد و روش ها: پژوهش حاضر که از نوع نیمه تجربی است، با هدف مقایسه تاثیر آموزش درس بیماریها و پرستاری خون به دو شیوه سخنرانی با یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یادگیری و یادداری دانشجویان پرستاری (در دو گروه آزمون و شاهد) انجام گرفته است. ۴ جلسه آموزش به روش سخنرانی برای گروه شاهد و ۵ جلسه آموزش به روش یادگیری بر مبنای مساله برای گروه آزمون برنامه ریزی اجرا شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه و در سه مرحله قبل ، یک و سه هفته پس از پایان آموزش محتوا گرداوری شد.نتایج: نتایج آزمونهای آماری نشان داد که گروه آزمون و شاهد از نظر معدل دیپلم، معدل ترم قبل، سن، دانسته های اولیه، وضعیت تاهل و محل سکونت همگون بودند. نتایج آزمون تی زوج نشان داد که آموزش سخنرانی بر میزان یادگیری (P<0.005) موثر است، اما بر یادگیری دانشجویان تاثیری نداشته است. از طرف دیگر روش یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یادگیری (P<0.005) و یادداری دانشجویان (P<0.005) موثر بوده است. با این وجود اختلاف آماری معنی داری بین تاثیر روش سخنرانی و یادگیری بر مبنای مساله بر میزان یادگیری دانشجویان مشاهده نشد، هر چند که میانگین تفاضل نمرات قبل و یک هفته پس از آموزش در روش سخنرانی بیش از روش یادگیری بر مبنای مساله بود. همچنین اختلاف معنی داری بین تاثیر روش یادگیری بر مبنای مساله و سخنرانی بر میزان یادداری دانشجویان مشاهده نشد. هر چند که میانگین تفاضل نمرات یک وسه هفته پس از آزمون در گروه آزمون بیش از شاهد بود.نتجه گیری: مشاهده میانگین نمرات بالاتر یادگیری و یادداری در گروه آزمون (پی.بی.ال) می تواند نشانگر مناسب بودن روش پی.بی.ال به عنوان جایگزین روش سخنرانی باشد. هر چند که انجام پژوهشهایی مشابه در سطوح وسیع تر جهت انتخاب مناسبترین روشها برای کسب بهترین برایند ها ضرورت خواهد داشت.

کلید واژه: تدریس، دانشجویان پرستاری، یادگیری، یادگیری بر مبنای مساله

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.