بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی معلمین شهر کاشان از بیماری سالک در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۱۳۷۹


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی معلمین شهر کاشان از بیماری سالک در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۱۳۷۹ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی معلمین شهر کاشان از بیماری سالک در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۱۳۷۹  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی معلمین شهر کاشان از بیماری سالک در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۱۳۷۹،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر آموزش بر میزان آگاهی معلمین شهر کاشان از بیماری سالک در سال تحصیلی ۱۳۸۰-۱۳۷۹ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فیض

تعداد صفحات :۹

سابقه و هدف: با توجه به اهمیت آگاهی از بیماری در پیشگیری آن و بومی بودن سالک در منطقه و نقش معلمین در انتقال دانش و آگاهی ها و به منظور نقش تأثیر آموزش به معلمین بر میزان آگاهی آنها از بیماری سالک، این تحقیق روی معلمین مدارس ابتدایی و راهنمایی کاشان در سال تحصیلی ۸۰-۱۳۷۹ انجام گرفت. مواد و روشها: تحقیق با طراحی نیمه تجربی انجام گرفت. از لیست معلمین، تعداد ۱۳۰۰ نفر انتخاب و در آزمون پری تست (Pretest) شرکت داده شدند. از این تعداد، ۷۷۶ نفر با مجری طرح همکاری کردند و در آزمون پست تست (Post test) نیز شرکت نمودند. لذا ۷۷۶ معلم مورد بررسی قرار گرفتند. میزان آگاهی را با ۱۶ شاخص آگاهی از نام بیماری، آشنایی با بیماری، اهمیت بهداشت سالک در افت تحصیلی، نقش مسافرت به مناطق آلوده، زمان گزش ناقل، خطر ابتلا، واگیر بودن، چگونگی انتقال سالک به انسان، ناقل عامل بیماری، محل عامل بیماری، چگونگی زخم سالک، مخزن سالک در کاشان، راه های پیشگیری، وسایل حفاظت فردی، درمان سالک و برخورد با دانش آموز مبتلا به سالک، در یک فرد اطلاعاتی ثبت گردید و قبل از آموزش میزان آگاهی آنان تعیین گردید. سپس یک جزوه آموزشی به آنها ارائه گردید. پس از گذشت یک ماه، مجدداً میزان آگاهی با همان پرسشنامه اولیه بررسی شد و تغییرات آن با آماره MC Nemar مورد قضاوت آماری قرار گرفت. نقش سن، جنس، مدرسه ابتدایی و راهنمایی، تأهل، سابقه کار و مدرک تحصیلی با میزان آگاهی نیز مورد قضاوت آماری قرار گرفت. یافته ها: از ۱۳۰۰ معلم مدارس ابتدایی و راهنمایی تعداد ۷۷۶ نفر (۵۹.۷ درصد) مورد بررسی قرار گرفتند. ۴۶۲ نفر در مدارس ابتدایی و ۳۱۴ نفر در مدارس راهنمایی تدریس می کردند. میزان عدم آگاهی از ۲۲.۲ به ۱۳.۱ درصد کاهش یافت و این کاهش روی تمام شاخصهای بیماری سالک به لحاظ آماری معنی دار بود. کمترین آگاهی از عامل بیماری سالک (۶۹.۱ درصد) و بعد محل و مخزن بیماری (حدود ۴۲ درصد) بود. بیشترین تأخیر جزوه آموزشی مربوط عدم آگاهی از عامل بیماری و واگیردار بودن بیماری بود (به ترتیب ۳۱.۷ درصد و ۱۹.۱ درصد). بعد از ارائه جزوه آموزشی عدم آگاهی از عامل بیماری سالک به میزان ۳۸.۱ درصد، رابطه ابتلا به بیماری با افت تحصیلی دانش آموزان به میزان ۳۳.۴ درصد و بعد مخزن سالک به میزان حدود ۳۰ درصد کماکان وجود داشت. نتیجه گیری: ارائه جزوه آموزشی در مورد افزایش آگاهی از بیماری سالک مؤثر است. اما کافی نیست. تکرار برنامه و با تغییر محتوای برنامه آموزشی بر میزان آگاهی را توصیه می نماید.

کلید واژه: آگاهی از بیماری سالک، تاثیر آموزش بر آگاهی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.