مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات دارای ۴۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات :
مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات
توضیحات: ۴۳صفحه فارسی (word) با منابع کامل
دانلود تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی و مقاله بیس پایان نامه با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه فقه و حقوق و علوم قرآنی، توضیح مولفه های پرسشنامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی
خلاصه ای از کار:
طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات
مشخص کردن فلسفه و اهداف مجازات از نظر اسلام، نیازمند بررسی های ژرف و ریشه ای است. با توجه به این که خود این مطلب دارای شاخ وبرگ های زیادی می باشد و باعث طولانی شدن مطلب ما می شود لذا در این بخش بر آنیم که به به طور خلاصه و موجز اشاره ای داشته باشیم بر اهداف و فلسفه مجازات مجرم در اسلام و از آن جا به این نتیجه برسیم که آیا این مجازات ها موضوعیت دارند یا طریقت. البته بررسی وسیع تر اهداف و اغراض شارع از قصاص و مجازات در فصل قصاص فرهنگ زندگی خواهد آمد. …….
………….
طریقیت یا موضوعیت داشتن قصاص با شمشیر
……………
در این باره، آقاى خویى مى نویسد:
(بیش از صد راوى در اسناد من لایحضره الفقیه، وجود دارد که شیخ صدوق، از آنان حدیث روایت مى کند، ولى در مشیخه، طریق خویش را به آنان یاد نکرده است. در میان آنان راویان کثیر الحدیث، مانند: محمد بن فضیل… و موسى بن بکر هم وجود دارد.)(مهریزی، ۱۳۷۴، ش۶).
اختلاف الفاظ
……………
جواب اصولیون به اختلاف الفاظ
…………..
خدشه به جواب اصولیون
……………
عدم افاده ی تعیین یا قابلیت استفاده ی تکثر از احادیث
…………..
– مبحث سهل گیری
لزوم وجود درد یا عدم درد در سلب حیات از جانی
…………..
نهی از اسراف در قتل
طبق آیه ی ۳۳ سوره ی اسراء که می فرماید: (… وَ مَنْ قُتِلَ مَظْلُوماً فَقَدْ جَعَلْنا لِوَلِیِّهِ سُلْطاناً فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ إِنَّهُ کانَ مَنْصُوراً) بدون شک با توجه به قسمت ابتدایی آیه حق قصاص از جانی برای مجنی علیه یا اولیای دم او ثابت و پذیرفته شده است. ولی در ادامه آیه عبارت (فَلا یُسْرِفْ فِی الْقَتْلِ)، آمده و با توجه به تفسیرهایی که دربارهی این قسمت آمده بیان گر این مطلب است که نمی توان قاتل را مثله کرد اگرچه او چنین کاری را کرده باشد. یا قاتل را به طور تام الاختیار به مجنی علیه یا اولیای دم سپرد، چرا که ممکن است در اثر خشم و تعصب و انتقام جویی، جانی را در معرض شکنجه و بازیچه خود قرار دهند و لذا امام (ع) در مورد کشتن قاتل با عصا (در روایتی که ذکر آن گذشت) این کار را جایز ندانسته اند.
جای اشکال نیست که در قصاص هم گونی و برابری (مماثله و مساوات) در کمیت و کیفیت میان جنایت و کیفر آن لحاظ شده است (هاشمی شاهرودی، ۱۳۸۷، ص۳۴۷).
…………….
اشکالات تفسیر اسراف در قتل به مثله
……………
میزان شدت درد تا چه اندازه باشد
………….
– مبحث هوشیاری
استفاده از بی هوشی قبل از اجرای حکم
…………..
ثمره و نتایج استفاده از بی هوشی در ازهاق نفس
……………..
اهدای اعضای محکومین به حبس ابد
حفظ حیات و سلامتی انسان یکی از مسایلی است که هم از نظر عقلی و هم از نظر شرعی و هم از نظر قاعدهی تلازم عقل و شرع واجب می باشد و ضرر رساندن به آن حرام می باشد. ادلهی کسانی که اضرار برنفس و خویشتن را حرام میدانند، چند چیز است:
الف- کتاب
ب- سنت
ج- عقل
مسأله ی اضرار به نفس به اندازه ای مهم است که خداوند در قرآن کریم در این باره می فرمایند:
(وَلاَ تُلْقُوا باَیْدیکُم الی التُهْلِکه)(بقره/۱۹۵).
(خود را به دست خود ، به هلاکت نیفکنید).
(…أَنَّه مَنْ قَتَلَ نَفْساً بِغیرِنَفسٍ اَوفَسادٍفی الاَرضِ فکَاَنَّماقََتَلَ النّاس جَمیعاًومَنْ اَحْیاها فکاَنَّمااَحْیَاالنّاسَ جمیعاً …)(مائده/۳۲).
…………
قطع اعضای رئیسه
باتوجه به آن چه که در بالا اشاره شد بدون شک اگر قطع عضو موجب هلاکت و نابودی فرد شود چنین عملی حرام می باشد و در این میان فرقی نمی کند که فرد اهداء کننده رضایت به چنین عملی داشته باشد یا رضایت نداشته باشد چرا که این کار یکی از مصادیق بارز خودکشی می باشد و عمل خودکشی هم علاوه بر حرام بودنش از گناهان کبیره می باشد.
در قتل نفس که از گناهان کبیره بلکه از اشد کبائر است فرقی بین کشتن خود یا دیگری نیست؛ پس کسی که انتحار و به سببی از اسباب خودش را هلاک می سازد تمام عقوبت هایی که بر قتل نفس مترتب می شود برای او هم هست و فرقی در اقسام خود کشی نیست به این که با حربه ای خود را مقتول سازد و یا سم به خورد و یا خود را بلندی پرتاب کند و یا ترک خوردن و آشامیدن کند و یا … (دستغیب، ۱۳۸۳، ج۱، ص۱۱۲).
…………………
قطع اعضای غیر رئیسه
………………
بررسی استفتائات مراجع در خصوص اهدای عضو محکومین به اعدام و حبس ابد
……………..
اولیای دم چه کسانی هستند؟
…………..
جنبه ی عمومی:
………..
جنبه ی خصوصی:
…………..
اولیای دم در جنبه خصوصی جرم
………..
اختیارات اولیای دم در انتخاب شیوهی سلب حیات جانی
……………
لزوم رضایت یا عدم رضایت جانی در شیوهی قصاص از طریق اهدای اعضا
……………..
بررسی شبههی (برداشتن اعضا از بدن جانی اثری زیاده بر مقتضیات اصل مماثلت)
……………
مزایای قصاص به روش اهدای اعضا:
…………
………….
………….
تامین عضو برای نیازمندان و متقاضیان دریافت عضو
………………
مبانی نظری طریقیت یا موضوعیت شیوهی مجازات
فهرست منابع
۱. قرآن کریم.
۲. نهج البلاغه.
۳. ابن قدامه، عبدالله ابن احمد (۱۴۰۴ق)، المغنی، ۱۲جلدی، بیروت، دارالکتب العربی.
۴. ابن منظور، جمال الدین محمد (بی تا)، لسان العرب، ۱۵جلدی، نرم افزار مجموعه آثار شیخ طوسی.
…………..
……………….
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.