مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۹۷,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری دارای ۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری :

مبانی نظری گردشگری، طبیعت گردی، بهداشت سایت گردشگری

توضیحات: ۲۷صفحه فارسی (word) با منابع کامل

تحقیق آماده با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها، برگرفته از مقاله های فارسی و ترجمه تخصصی متون مقاله انگلیسی با ترجمه آماده کتاب های خارجی و کتاب های داخلی رشته های مختلف، مناسب برای انجام و نوشتن پروپوزال و آماده کردن فصل دوم پایان نامه و مقاله داخلی و خارجی و طرح های تحقیقاتی

خلاصه ای از کار:

مقدمه

درآمد صنعت گردشگری در دنیا در سال ۲۰۰۵ میلادی، رقمی معادل ۷/۶۸۲ میلیارد دلار و تعداد گردشگران نیز در همین سال رقمی حدود ۸/۸۰۶ میلیون نفر اعلام شده است. این ارقام نشان می دهد که توجه به صنعت گردشگری و چگونگی مدیریت و بهره برداری موثر از آن باید جزو اولویت های اصلی نظام اقتصادی اجتماعی کشورهای دارای پتانسیل گردشگری قرار گیرد، تا با بهره گرفتن از اثرات بی شمار اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی آن گام موثری در توسعه همه جانبه یک ناحیه، منطقه یا کشور برداشته شود. ایران نیز به عنوان یکی از کشورهای دارای پتانسیل از این امر مستثنی نیست و توسعه گردشگری در کشورمان نیازمند یک نظام مدیریتی قوی و خستگی ناپذیر است (درستی و ایدر، ۱۳۸۵).

…………….

– گردشگری و اهمیت آن

صنعت مسافرت و جهانگردی به­ عنوان بزرگترین و متنوع­ ترین صنعت در دنیا به حساب می­ آید. بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال­ زایی، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می­ دانند. از ابتدای شکل­ گیری تمدن بشری، مسافرت و جهانگردی وجود داشته است. برای بررسی جهانگردی به لحاظ تاریخی، می­ توانیم آن را از عهد باستان تا به امروز به چند دوره تقسیم کنیم: عهد باستان، قرون وسطی، رنسانس، انقلاب صنعتی، جهانگردی نوین (گی و فایوسولا، ۱۳۸۸).

…………………

– وضعیت ایران در صنعت گردشگری
بر اساس گزارش سازمان جهانی گردشگری، ایران رتبه ۱۰ جاذبه های باستانی و تاریخی و رتبه پنجم جاذبه های طبیعی را داراست با این وجود از لحاظ بهره برداری از این منابع در جایگاه مطلوبی قرار نگرفته است. در حالی که سهم ایران با وجود رتبه ممتازش در جاذبه های جهانگردی از درآمد گردشگری جهان حتی به یک درصد هم نمی رس (تقوایی، ۱۳۸۷).
………………..

– موانع رشد صنعت گردشگری در ایران
علی رقم آنکه ایران یکی از کشورهای مستعد در زمینه گردشگری محسوب میشود اما به دلایل بسیاری رشد این بخش در کشورمان در مقایسه با سایر کشورهای منطقه مطلوب و قابل توجه نبوده است. کارشناسان و صاحبنظران دلایل فراوانی را بعنوان موانع بر سر راه رشد این صنعت بیان نموده اند که مختصراً به هر یک از آنها میپردازیم.
۱- ضعف مدیریت کلان در صنعت گردشگری
……………

۲- عدم توجه به توسعه منابع انسانی در صنعت گردشگری

……………………

۳- ضعف در اطلاع رسانی و تبلیغات در زمینه جذب گردشگر

…………………………

۴- ناهنجاری ها و ضعف های فرهنگی جامعه

…………….

۵- سایر موانع رشد صنعت گردشگری در ایران

…………….

– طبیعت گردی[۱]

در مباحث گردشگری، جذابیت­های منحصر به فردی در صحنه­ رقابت بین­ المللی وجود دارد، که برگ برنده کشورهای رقیب محسوب می­ شود، منظری که از دریچه آن می­ توان به بخشی از اهداف اقتصادی، فرهنگی و یا حتی سیاسی به آسانی دست یافت. در این راستا، طبیعت گردی، کلید طلایی کشورهایی به حساب می­ آید که در بازار مدرنیته و عصر کامپیوتر، به جای زندگی مجازی، زندگی طبیعی را در معرض دید همگان قرار می­ دهند و به­ ویژه این نوع از توریسم در کشوری هم­چون ایران که گستره وسیعی از انواع مناطق جغرافیایی گوناگون از کویر تا جنگل را در برگرفته و در کوه و دشت و کویر و جنگل و ساحل روستاهایی مملو از فرهنگ غنی ایرانی دارد می­ تواند پربارتر و جذاب­تر از هر نقطه دیگر دنیا باشد» (خورسندی، ۱۳۸۸).

………….

– مشکلات طبیعت گردی در ایران

– فقدان مهارتهای مدیریتی

یکی از مشکلات شایع در کشورهای آسیایی ضعف مهارتهای مدیریتی در طرح های اجرا شده توسط مردم است. همچنین این ضعف گریبان گیر دولتهای محلی، مقامات مسئول و کارکنان این نهادها در طرح ریزی

……………….

-اهمیت بهداشت سایت های گردشگری

انسان در جهان معاصر در لحظات بسیار حساسی از حیات خود قرار دارد. با گذشت قرنها از زندگی بشر بر روی کره زمین و ظهور و مبارزه انسانهای فرهیخته بسیاری در طول تاریخ برای برقراری مساوات، عدالت و

……………

انواع اثرات زیست محیطی گردشگری

گردشگری هم می تواند اثرات مثبت بر محیط زیست بگذارد و هم اثرات منفی و یا اینکه هیچ اثر قابل توجهی نداشته باشد؛ البته این موضوع بستگی دارد به اینکه گردشگری چگونه توسعه یافته و چگونه برنامه ریزی و مدیریت شده است. همانند سایر گروههای گردشگری، توریسم ساحلی نیز پیامدهای مثبت و منفی

……………….

توسعه پایدار گردشگری

راهکار کاهش یا حذف اثرات منفی گردشگری، توسعه پایدار آن و اصل برنامه ریزی برای گردشگری است. برای رسیدن به هدف توسعه پایدار، برنامه ریزی گردشگری باید به اندازه کافی متمرکز باشد. نه اینکه تحت عناوین سیستم های اکولوژیکی و سیاسی باشد و برای اینکار لازم است تا گردشگری قطعه قطعه موجود، جایگزین یک گردشگری با مقیاس بزرگتر و یکپارچه تر و با آگاهی بسیار بیشتر به وابستگی گردشگری به منابع فرهنگی و طبیعی شده و سیاستها از کمیت بسوی کیفیت هدایت شود (گون[۲]، ۱۹۹۴).

………………..

منابع

اسماعیلی، تریفه.(۱۳۸۲). «گردشگری روستایی». در کتاب ماه تاریخ و جغرافیا. ش ۷۴. آذر. صص ۹۹ تا ۱۰۲.

پاپلی یزدی، م و سقایی، م. ۱۳۸۵. گردشگری: ماهیت و مفاهیم، چاپ اول، انتشارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تهران: ۱۸۵ صفحه.


[۱] – Ecotourism

[۲] – Gunn

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.