مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت :

مبانی نظری خرید ناگهانی، خرید تکانشی، خرید ناگهانی در اینترنت

توضیحات: ۲۸ صفحه فارسی (word)

با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه

خلاصه ای از کار:

۲-۱- مقدمه

شناخت رفتار مصرف کننده در محیط کسب و کار فاکتور مهمی برای دستیابی به فروش بیشتر و کسب سهم بیشتر بازار می باشد . خرید ناگهانی یا برنامه ریزی نشده از اجزا مهم رفتار مصرف کننده می باشد که می تواند سهم چشمگیری از فروش را به خود اختصاص دهد و می توان با اتخاذ راهکار های مناسب درصد فروش ناشی از خریدهای ناگهانی مشتری را بالا برد.

………….

-۲- مفهوم مشتری در گذر زمان

مشتری شخصیتی است حقیقی یا حقوقی که ما به طور مستقیم یا غیر مستقیم کالاها و خدمات تولید شده به وی عرضه می گردد. «مشتری» همان کسی است که نیازش را خود تعریف می‌کند، کالاها و خدمات تولیدی را مصرف می‌کند و حاضر است بابت آن هزینه مناسبی بپردازد. ولی زمانی این هزینه را متقبل می‌شود که در کالاها یا خدمات تحویلی، ارزشی را ببیند که پرداخت آن هزینه را توجیه نماید. تا سال ۱۹۹۰ استنباط جهان تجارت از استعمال واژه مشتری صرفاً بر انجام معاملات تجاری محض محدود بود که درآمدی از آن حاصل می‌شد ولی امروزه مشتری به عنوان یک واحد غیر درآمدزا نیز مطرح است. بنابراین مشتری کسی است که انجام معامله و داد و ستدی را در یک محیط رقابتی به عهده دارد و در حالت تعاملی چیزی را می‌دهد و چیزی را می‌گیرد (ماتیلا و ویرتز، ۲۰۰۱).

…………..

۲-۳- خرید ناگهانی

خرید ناگهانی یکی از جنبه های بسیارمهم رفتار مصرف کننده است و یک مفهوم حیاتی در بازار است به محض افزایش درآمد و توان خرید، خرید ناگهانی افزایش یافته و به صورت یک پدیده غالب در رفتار مصرف کننده نمایان می شود طبق ادبیات موجود اگر مصرف کنندگان فقط به هنگام نیاز خرید کنند اقتصاد بازار با شکست مواجه می شود که این خود به وضوح نشان دهنده اهمیت خرید ناگهانی می باشد.

خرید ناگهانی به صورت زیر تعریف شده است :” تجربه ناگهانی یک مشتری که اغلب با یکدندگی همراه بوده آن خرید به صورت آنی اتفاق می افتد .” حال با استفاده از این تعریف ، ما آن را به این صورت بسط می دهیم : خرید ناگهانی، یک خرید فوری و اتفاقی است، بدون اینکه هیچ نیت قبلی برای خرید طبقه خاصی از محصول یا یک خرید ویژه وجود داشته باشد . این گونه رفتارها از روی اشتیاق و بدون هیچ تفکر و تاملی صورت می گیرد و خرید اقلام ساده ای که به یاد می آوریم و یا خرید یک هدیه برای کسی را شامل نمی شود. (نظری و قادی عابد، ۱۳۹۰).

…………….

۲-۳-۱- تاریخچه مطاله خرید ناگهانی

پدیده خرید ناگها نی در در تحقیقات مربوط به مصرف کننده از سال ۱۹۵۰ مورد مطالعه قرار گرفته است. خرید ناگهانی منبع مهمی برای درامد خرده فروشان می باشد و ۳۰ تا ۴۰ درصد از خرید ها در خرده فروشی ها را می توان به عنوان خرید ناگهانی طبقه بندی نمود(آرش صدیقی ۸۹) ادبیات آن زمان خرید ناگهانی (آنی) را مترادف و برابر با خرید بدون برنامه می دانستند هر چند که در ادبیات آن دوران خرید ناگهانی را مترادف با خرید بدون برنامه می دانستند اما بعضی از محققین خرید بدون برنامه را شرطی برای خرید آنی ( ناگهانی) نمیدانستند و این نظریه پذیرفته شده بود اما این نظریه نیز رد شد با این عنوان که خرید ناگهانی یا آنی به طور مسلم یک خرید غیر منطقی است نمی توان آن را تحت تاثیر قرار داد هر چند خرید ناگهانی از نگاه اول یک مفهوم ساده به نظر میرسد امامی توان گفت یک مفهوم پیچیده و چند وجهی می باشد(مایانک، ۲۰۰۹).)

……………..

۲-۳-۲- عوامل موثر بر رفتار خرید ناگهانی

تحقیقاتی که تاکنون در حوزه خرید ناگهانی انجام شده اند، تأثیر چندین عامل را بر رفتار خرید ناگهانی مشخص کرده اند. به طور کلی این عوامل را می توان در ۴ دسته کلی قرار داد:

۱- عوامل جمعیت شناختی

۲- عوامل موقعیتی

………………

همچنی برخی محققان دو عامل خارجی و داخلی را در خرید ناگهانی موثر دانسته اند (میانک و کولان، ۲۰۰۹). در اینجا به ذکر برخی از این موارد پرداخته و به شرح آنها می پردازیم:

عوامل خارجی موثر در خرید ناگهانی:

عمر کوتاه محصول: استرن درسال۱۹۶۲ بیان داشت آن دسته از محصو لاتی که قیمت پایین دارند و یا عمر کوتاهی دارند امکان بیشتری دارند تا به صورت ناگهانی خریداری شوند(صدیق، ۱۳۸۹)

……………..

عوامل داخلی موثر در خرید ناگهانی

علاوه بر عوامل خارجی عوامل داخلی تاثیر زیادی بر تمایل به خرید ناگهانی را دارند. این عوامل حول خصوصیت شخصیت مصرف کننده و فرهنگ وی می چرخند بنابراین تمرکز اصلی بر فرد است نه محیط بیرونی. هیجانات ،احساسات، لذت جویی فرد و در کل می توان گفت ابعاد روانشناختی یک فرد می توانند به عنوان عواملی در اقدام به خرید ناگهانی برای فرد موثر باشند. به عنوان مثال حالات عاطفی مثبت در فرد در هنگام خرید میل به خرید ناگهانی را افزایش می دهد(بیتی و فرال، ۱۹۹۸).

…………….

عوامل روانشناختی و فرهنگی موثر بر خرید نا گهانی

در خرید ناگهانی عوامل مهمی در شخصیت و فرهنگ افراد وجود دارند که تاثیر زیادی در تصمیم های خرید دارند که ما به این عوامل در ابعاد روانشناختی و تاثیرشان برروی تصمیمات خرید می پردازیم در بعد روانشناختی سه مفهوم انگیزش خوشی ، جامعه پذیری و فرهنگ تحلیل خواهیم کرد.

…………

۲-۳-۳- خرید ناگهانی در اینترنت

رفتار خرید اینترنتی مصرف‌کننده به‌دلیل امکان مقایسه قیمت‌ها و جستجوی اطلاعات و… رفتاری منطقی دیده می‌شود، بنابراین از مصرف‌کنندگان انتظار می‌رود که تصمیمات خرید منطقی داشته باشند. گرچه مصرف‌کنندگان همیشه رفتار منطق خصوصاً در خریدهای آن‌لاین از خود نشان نمی‌دهند بنابراین برخلاف این دیدگاه منطقی، دیدگاه لذت‌گرایانه و تجربی در زمینه رفتار خرید آن‌لاین مصرف‌کننده شکل می‌گیرد که دید آن نسبت به رفتار خرید آن‌لاین مصرف‌کننده حاکی از بی‌هدف بودن آن است. از نمونه های این رفتار خرید آن‌لاین، خرید ناگهانی است.

……………..

منابع

امیرشاهی، م و جناحی، م. ۱۳۸۵. بررسی تأثیر بازارپردازی بر تصمیم خرید مشتریان محصولات مصرفی روزانه، مجموعه مقالات ارائه شده در کنفرانس بین المللی مدیرت بازاریابی، سالن همایش رازی، تهران: ۱۳-۱۴.

حیدرزاده، ک و صدیق، ا. ۱۳۹۰. خرید ناگهانی در اینترنت. رهیافت نو، دوره دوم، شماره ۱۳، صص ۳۴-۳۸.

سهرابی، ر.، صمدی، ع و یوسفی فرد، ا. ۱۳۹۱. طراحی مدلی در جهت شناسایی عوامل موثر بر رفتار خرید ناگهانی (برنامه ریزی نشده) مشتریان در فروشگاه های زنجیره ای. کنفرانس ملی حسابداری، مدیریت مالی و سرمایه گذاری، دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان گلستان.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.