بررسی نقاشیهای مذهبی عامیانه در بقاع متبرکه شرق گیلان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقاشیهای مذهبی عامیانه در بقاع متبرکه شرق گیلان دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقاشیهای مذهبی عامیانه در بقاع متبرکه شرق گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقاشیهای مذهبی عامیانه در بقاع متبرکه شرق گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقاشیهای مذهبی عامیانه در بقاع متبرکه شرق گیلان :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

از دیرباز برای پوشش و تزیین بناها در ایران از گچ و رنگ استفاده می شده که نمونه آن را می توان در کاخ های هفت تپه، تخت جمشید، کوه خواجه و شهر فیروز آباد پیدا نمود. بعد از ورود اسلام حدود دو قرن این هنر به دلیل نگرشی نو و اسلامی به هنرها از بعد معنوی، دچار فترت می شود. تا اینکه در زمان صفویه همزمان با اوج و پیشرفت سایر هنرها، این هنر جانی تازه می گیرد و تفاوت عمده آن با زمان های دیگر در این بود که دیگر حکومتی نیست، بلکه همزمان بر دیواره امام زاده ها ، خانه ها، تکیه ها و زورخانه ها خود را عرضه می کند. در این میان بقاع متبرکه گونه ای معماری آیینی هستند که در دوره قاجار در اغلب روستاها و شهرهای شرق گیلان سبت به دوره های قبل گسترش زیادی یافته اند. برنه برخی از این بقاع آکنده از نقوشی با مضامین مدهبی در قالب نقاشی عامیانه مدهبی است. همر خیالی سازی یا نقاشی عامیانه ، مکتبی از نقاشی ایرانی است که در دوره قاجار به شکوفایی رسید ، که منشاء آن را باید در اعتقادات مدهبی، اخلاقی، حماسی و عملکرد اجتماعی آنها جست و جو کرد. در این بررسی نگارندگان با این سوال مواجه می شوند که علل پیدایش و گسترش این نوع نقاشی در شرق گیلان چه بوده و ضمن جست و جو اهداف هنرمندان، چگونه توانسته اند تصاویر و صحنه های مدهبی را ترسیم نمایند در بررسی های صورت گرفته درمیابیم که تصاویر اولیه بر روی دیوار بعه های شرق گیلان در دوره صفویه شکل گرفته و ارتباط دو دربار حکومتی صفوی و کیایی، سبب رونق این هنر در محدوده شرق گیلان گردید و هدف نقاشان این خطه ضمن احترام بر باورهای مردم ، پیام رسانی با تاکید بر جنبه های اخلاقی و حفظ سجایای انسانی متاثر از حوادث عاشورا و زندگی ایمه اطهار با تلفیف از جنبه های عینی گرایی و ذهنی گرایی می باشد. روش گردآوری داده ها به صورت اسنادی و میدانی و تدوین آن به شیوه ی توصیفی-تحلیلی بوده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.