بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران :

تعداد صفحات :۲۴

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر به بررسی رابطه بین شیوه های تدریس بر یاد گیری با ویژگی های شخصیتی در میان دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران می پردازد. جامعه ی آماری تحقیق شامل دانش آموزان دختر و پسر سال اول متوسطه و سال های دوم و سوم متوسطه ی منطقه ۱۱ شهر تهران به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب و درمرحله ی اول فهرستی از تمام مدارس متوسطه ی سطح منطقه ۱۱ شهر تهران تهیه و با روش تصادفی شش دبیرستان (سه دبیرستان دخترانه و سه دبیرستان پسرانه) انتخاب شد. سپس از هر مدرسه دو کلاس به طور تصادفی تعیین شد. که حدود ۹۶۰ نفر می باشند .این تحقیق در فاصله زمانی فروردین تا شهریور ماه ۱۳۹۵ صورت گرفته و دراین پژوهش طبق نظر اساتید راهنما و مشاور برای محاسبه ضریب پایایی از آلفای کرونباخ استفاده شده است و برابر ۰/۹۰۷ محاسبه گردید. با عنایت به این که حداقل ضریب پایایی برای پرسشنامه های پژوهشی ۰/۷۰ می باشد، ملاحظه می گردد که ضریب آلفای کرونباخ به دست آمده از این مقدار بالاتر است و مناسب می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی ارتباط بین شیوه های تدریس بر یاد گیری و ویژگی های شخصیتی دانش آموزان مقطع متوسطه منطقه ۱۱ شهر تهران است روش تجزیه و تحلیل داده ها و آزمون فرضیه بدین گونه است که داده های اولیه جمع آوری شده و متغیرهای پژوهش محاسبه می گردند.از آنجا که در این تحقیق محقق در نظر دارد تاثیر متغیرهای مستقل برروی متغیر وابسته را بررسی کند. از رگرسیون خطی برای بررسی رابطه بین متغیر وابسته ومتغیر مستقل استفاده می شود. و همچنین از آزمون همبستگی پیرسون و تحلیل کانونی شامل اثر پیلایی ، هتلینگ ،ویلکز، آزمون روی و.. نیز استفاده شده است. که نتایج پژوهش حاکی از تایید هر دو فرضیه تحقیق می باشد که به شرح ذیل می باشد: الف- رابطه معنا داری بین مشاهده تاملی دانش آموزان با ویژگی های شخصیتی آن ها وجود دارد. ب- رابطه معنا داری بین آزمایشگری فعال دانش آموزان با ویژگی های شخصیتی آن ها وجود دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.