مقایسه ی الگوی فعالیت سیستم های مغزی رفتاری، تاب آوری و شیوه های حل مساله اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و بهنجار


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مقایسه ی الگوی فعالیت سیستم های مغزی رفتاری، تاب آوری و شیوه های حل مساله اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و بهنجار دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقایسه ی الگوی فعالیت سیستم های مغزی رفتاری، تاب آوری و شیوه های حل مساله اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و بهنجار  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقایسه ی الگوی فعالیت سیستم های مغزی رفتاری، تاب آوری و شیوه های حل مساله اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و بهنجار،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقایسه ی الگوی فعالیت سیستم های مغزی رفتاری، تاب آوری و شیوه های حل مساله اجتماعی دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری و بهنجار :

تعداد صفحات :۱۲

چکیده مقاله:

مقدمه: اختلالات یادگیری شیوع بالایی دارد که این پدیده در این قشر با آسیب های بی شماری درحوزه های فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و در دو بعد جسمی و روانی همراه است. در این پژوهشسعی بر آن است سیستم های مغزی رفتاری، تابآوری و توانایی حل مسیله اجتماعی دانش آموزان مبتلابه اختلالات یادگیری و بهنجار مقایسه گردد .روش: پژوهش حاضر یک طرح همبستگی است و جامعه آماری آن شامل تمامی دانش آموزان مبتلا بهاختلالات یادگیری بودند که به مراکز مشاوره خصوصی استان شیراز در نیمه دوم سال ۱۳۹۴ مراجعه کردهبودند. از این میان ، ۴۰ نفر با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند؛ گروه بهنجار نیز ۴۰ نفر بودندکه از میان دانش اموزان بهنجار مدارس ابتدایی استان شیراز به شیوه تصادفی انتخاب شدند و درمتغیرهای جایگاه اجتماعی-اقتصادی، سطح تحصیلات و برخورداری ازسلامت جسمی و روانی با گروهاختلالات یادگیری همتا شدند. سپس هر دو گروه به پرسشنامه های سیستم های مغزی-رفتاری کارور-وایت، تاب آوری کانر-دیویدسون (CD-RISC) و حل مسیله اجتماعی تجدید نظرشده (SPSI-R2000) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از روش تحلیل واریانس چندمتغیری (MANOVA) تجزی و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج حاصل از تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد سیستم فعال ساز رفتاری در دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری در مقایسه با دانش آموزان بهنجار فعال تر می باشد و سیستم بازداری رفتاریدر دانش آموزان بهنجار نسبت به دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری ، فعالیت بیشتری دارد.همچنین دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری در مقایسه با دانش آموزان بهنجار بیشتر از سبک حلمساله جهت گیری منفی به حل مسیله، سبک تکانشی/بی احتیاط و سبک اجتنابی استفاده کرده و از سبک های جهتگیری مثبت به حل مسیله و حل مسیله منطقی کمتر بهره می برند. در تاب آوری نیز دانش آموزان بهنجار نمرات پایین تری در مقایسه با دانش آموزان بهنجار کسب کردند.بحث و نتیجه گیری: پیشنهاد می شود از نتایج پژوهش حاضر در طراحی برنامه های درمانی و پیشگیریاختلالات یادگیری بهره گرفته شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.