بررسی تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوم ناحیه یک استان زنجان براساس ویژگی های سازمان یادگیرنده


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوم ناحیه یک استان زنجان براساس ویژگی های سازمان یادگیرنده دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوم ناحیه یک استان زنجان براساس ویژگی های سازمان یادگیرنده  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوم ناحیه یک استان زنجان براساس ویژگی های سازمان یادگیرنده،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوم ناحیه یک استان زنجان براساس ویژگی های سازمان یادگیرنده :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

پژوهش حاضر تفاوت عملکرد مدارس متوسطه دوره دوم اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان براساس ویژگی های سازمانهای یادگیرنده (پیتر سنگه) را مورد بررسی قرار داده است. روش تحقیق مورد استفاده در این پژوهش به لحاظ هدف از نوعکاربردی و به لحاظ نحوه گردآوری داده ها توصیفی از نوع پیمایشی می باشد. جامعه آماری مورد مطالعه در این پژوهششامل کلیه دبیران زن و مرد شاغل در دبیرستان های دوره دوم متوسطه اداره آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان در سالتحصیلی ۹۵-۱۳۹۴ بود که شامل ۲۴۱ نفر زن و ۲۱۱ نفر مرد می باشد. از نمونه گیری تصادفی به روش طبقه ای استفاده کرده و نمونه مورد نیاز نیز بر اساس فرمول کوکران، ۲۲۰ نفر(۱۱۰ نفر دبیر مرد و ۱۲۰ نفر دبیر زن) انتخاب شد. ابزار اندازهگیری برای گردآوری داده ها پرسش نامه استاندارد سازمان های یادگیرنده که شامل ۲۵ گویه ۵ درجه ای در طیف لیکرتبوده ومولفه های سازمان های یادگیرنده (تسلط فردی، مدل های ذهنی، بینش مشترک، یادگیری تیمی و تفکر سیستمی)را مورد سنجش قرار می دهد. برای بررسی ، تعیین و اطمینان از روایی پرسشنامه، روش روایی محتوایی و قضاوت داوران بهکار برده شد. و برای سنجش میزان پایایی پرسشنامه ها از روش آلفای کرانباخ استفاده و آلفای بدست آمده مورد تایید قرارگرفت. نتایج آزمون t یک نمونه ای نشان داد که میانگین نمرات عملکرد مدارس از نظر دبیران در هر پنج مولفه سازمانیادگیرنده از میانگین نظری (طیف) به طور معناداری متفاوت و بالاتر بوده ولی از وضعیت مطلوب فاصله دارد. نتایج مقایسهمیانگین نمرات دبیران مرد و زن نشان داد که مدارس دخترانه در مولفه های تسلط فردی، یادگیری تیمی و تفکر سیستمیعملکرد بهتری نسبت به مدارس پسرانه داشته و لی در مولفه های بینش مشترک و مدل های ذهنی تفاوت معنی دارینداشتند. در مجموع یافته های پژوهش حاضر نشان داد که عملکرد مدارس بر اساس ویژگی های سازمان های یادگیرنده ازمیانگین نظری (طیف) بالاتر بوده و تفاوت معنی داری داشته ولی از وضعیت مطلوب فاصله داشته و در کل با بررسی میانگیندو گروه، ویژگی های سازمان یادگیرنده در مدارس دخترانه بیشتر از مدارس پسرانه بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.