بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بین معلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون :

تعداد صفحات :۱۷

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، بررسی اثربخشی آموزش مهارت های مثبت اندیشی بر کاهش اضطراب، انگیزه پیشرفت و رضایت شغلی در بینمعلمان مقطع متوسطه شهرستان کارون بود.جامعه آماری این پژوهش را کلیه ی معلمان مقاطع متوسطه شهرستان کارون تشکیل دادندکه نمونه گیری از بین آنها به صورت تصادفی- طبقه ای صورت پذیرفت. نمونه با استفاده از جدول مورگان مشخص شد.نمونه این تحقیقمشتمل بر۴۰۰ نفر از جامعه مذکور بود.که برای انتخاب آنها از روش نمونه گیری تصادفی مرحله ای استفاده شد. ابزار های پژوهشی مورداستفاده پرسشنامه های اضطراب بک، انگیزه پیشرفت هرمنس و رضایت شغلی (JDI) بود. گروه آزمایش در طول بیست جلسه ، هر جلسهبه مدت ۴۵ دقیقه مداخله موسیقی دریافت کرد و پس از یک ماه پیگیری به عمل آمد. برای تحلیل داده ها از تحلیل کواریانس چند متغیرهو یک متغیره استفاده شد.یافتهها نشان داد با کنترل پیش آزمون بین معلمان مقطع متوسطه گروه آزمایش و گروه گواه از لحاظ اضطرابتفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/0001 و F=6/09). به عبارت دیگر، آموزش مهارت های مثبت اندیشی با توجه به میانگین اضطرابدر معلمان گروه آزمایش نسبت به میانگین گروه گواه،موجب کاهش اضطراب گروه آزمایش شده است. میزان تاثیر یا تفاوت برابر با ۰/۲۲می باشد، از لحاظ انگیزه پیشرفت شده تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/012 و F=7/78). میزان تاثیر یا تفاوت برابر با ۰/۱۸می باشد،همچنین از لحاظ رضایت شغلی تفاوت معنی داری وجود دارد (p<0/007 و F=9/12. به عبارت دیگر، آموزش مهارت مثبتاندیشی با توجه به میانگین رضایت شغلی در معلمان مقطع متوسطه گروه آزمایش نسبت به میانگین گروه گواه، موجب افزایش رضایت شغلی گروه آزمایش شده است. میزان تاثیر یا تفاوت برابر با ۰/۳۰ می باشد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.